صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

۳۶۱ هزار متر مربع از اراضی منابع طبیعی رفع تصرف شد/ اجرای حکم ۶۷ فقره پرونده تغییرکاربری در دستور کار قرار گرفت

۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۳:۳۹
کد خبر: ۵۵۲۹۲۸
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان کرمانشاه از رفع تصرف ۳۶۱ هزار متر مربع از اراضی منابع طبیعی طی یک ماه گذشته خبر داد.

محمدحسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، از رفع تصرف اراضی منابع طبیعی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: از ابتدای مردادماه تا پایان شهریورماه بیش از ۳۶۱ هزار متر مربع از اراضی منابع طبیعی که تحت تصرف اشخاص بود با حکم قطعی، رفع تصرف شد و به بیت المال برگشت.

وی ادامه داد: محکومین که اراضی منابع طبیعی را تصرف کرده بودند از حیث اعمال مجازات‌هایی که برای آن‌ها درنظر گرفته شده تحت تعقیب هستند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه با بیان اینکه تقریبا تمام احکام پرونده‌هایی که در حوزه منابع طبیعی است تعیین تکلیف شده است تاکید کرد: با توجه به این موضوع، بلاتکلیفی در بخش منابع طبیعی که توسط افراد تصرف شده باشد، نداریم.

صادقی با تاکید بر اینکه بحث تغییر کاربری‌های غیر مجاز توسط امور اراضی و جهاد کشاورزی در حال انجام است، گفت: ۶۷ فقره پرونده در دستور کار قرار دارد که ۹ فقره ان‌ها اجرا شده و زمینه اجرای بقیه احکام قطعیت یافته به تدریج فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عزم دستگاه قضایی در برخورد با افردای که به بیت المال و حقوق عمومی مردم دست اندازی می‌کنند جدی است، افزود: با جدیت و قاطعیت سعی می‌کنیم که نسبت به این موارد اقدام کنیم و واکنش سریع نشان دهیم و اگر مردم هم مواردی را مشاهده کردند که از دید متصدیان پایش اعم از کارشناسان، گروه‌ها و اکیپ‌های بازرسی، پنهان ماند را از طریق مبادی مربوطه به ما اعلام کنند و اگر دسترسی به ان‌ها نداشتند، معاونت حفظ حقوق عامه دادسرا به نشانی کوچه ثبت آماده دریافت گزارش‌های مردمی درباره زمین خواری و تعدی نسبت به حقوق مردم است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *