صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس: اروپا باید تعهدات برجامی خود را به صورت کامل عملیاتی کند

۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴:۱۱
کد خبر: ۵۲۹۳۸۵
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس گفت: با بیان اینکه اروپایی‌ها باید بی‌کم و کاست تعهدات خود را در برجام عملیاتی کنند، گفت: به هیچ وجه حاضر نیستیم ذره‌ای در این موضوع کوتاه بیاییم. آنچه که ما احساس می‌کنیم اروپایی‌ها بازی را با آمریکا درباره ایران شروع کرده‌اند تا پیرو این بازی راه‌های لازم بر ایران سد شود
محمدابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به تحولات اخیر در عرصه بین‌المللی و مذاکرات در زمینه اجرای برجام گفت: در مقطع فعلی ایران ضرب الاجل‌های خود را پیرو اجرای برجام به کشور‌های اروپایی مطرح کرده و این مسئله سناریوی خوبی است.

وی افزود: همچنین در این مقطع مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم به عنوان یک کمیسیون تخصصی اطلاعات و گزارش‌های مربوطه را مورد بررسی قرار می‌دهد و در واقع اخبار را از مراجع اصلی تصمیم‌گیری اخذ می‌کند و ناظر رفتار و عملکرد مجریان مربوطه است که الحمدالله همکاری خوبی در این زمینه وجود دارد.

رئیس «کمیته هسته‌ای» کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهارداشت:  البته چنانچه شرایط در زمینه  برجام به گونه‌ای پیش رفت که نیاز به تشکیل جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس وجود داشت، این کمیسیون به سرعت  در روزهای آینده تشکیل جلسه داده و در واقع وظیفه خود را انجام می‌دهد.

وی بیان داشت: در حال حاضر ضرورت تشکیل جلسه فو‌ق‌العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیرو تحولات اخیر در زمینه برجام وجود دارد، اما با این اوصاف باید در این زمینه تصمیم‌گیری شود.

رئیس «کمیته هسته‌ای» کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اجرای اینستکس از سوی اروپا تاکید کرد: طبق توافق برجام تکالیف طرف مقابل مشخص است، بنابراین آنچه که مطالبه ما است اجرای دقیق آن چیزی است که طرف‌های مقابل متعهد به آن شده‌اند.

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها باید بی‌کم و کاست تعهدات خود را در برجام عملیاتی کنند، گفت: به هیچ وجه حاضر نیستیم ذره‌ای در این موضوع کوتاه بیاییم. آنچه که ما احساس می‌کنیم اروپایی‌ها بازی را با آمریکا درباره ایران شروع کرده‌اند تا پیرو این بازی راه‌های لازم بر ایران سد شود، از سویی دیگر نیز اروپایی‌ها در قالب موضوع اینستکس که حالتی شعاری و نمایشی دارد می‌کوشند تا فرصت‌سوزی کرده و به اهداف خود برسند که الحمدالله مسئولین هشیار هستند و به این موضوعات اشراف کامل دارند.

رئیس «کمیته هسته‌ای» کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اینستکس کاملا نشان می‌دهد که مقوله‌ای شعاری و نمایشی است ،تاکید کرد: قطعا ما زیر بار حرف زور نخواهیم رفت و مطالبه همه ما اجرای کامل تعهدات طرف مقابل در برجام است .
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *