صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

بازدید سرزده رئیس کل دادگستری استان زنجان از دادگستری شهرستان ابهر

۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸:۲۵
کد خبر: ۵۱۳۳۶۸
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان در بازدید سرزده از دادگستری شهرستان ابهر با حضور در شعب این حوزه قضایی به بررسی برخی پرونده‌ها پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان در بازدید سرزده از دادگستری شهرستان ابهر با حضور در شعب این حوزه قضایی به بررسی برخی پرونده‌ها پرداخت و ضمن اشاره به اشکالات موجود در پرونده ها، دستورات لازم جهت رفع ایرادات و دقت بیشتر در فرایند رسیدگی را صادر کرد.

وی در ادامه در جلسه‌ای با قضات دادگستری و دادسرای ابهر ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از ارائه خدمات در سال ۹۷ بخصوص در شش ماهه دوم سال افزود: آمار عملکرد دادگستری شهرستان ابهر در این بازده زمانی مخصوصا هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی خوب و ارزشمند می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه تلاش مجموعه این است که در کنار پرداختن به رسالت اصلی خود، بتوانیم نیازمندی‌های دستگاه قضایی استان را برطرف نماییم، هر چند رفع این نیاز‌ها یک مقدار زمانبر است و ما می‌دانیم میزان خدماتی که به همکاران ارائه می‌دهیم متناسب با زحمات و تلاش‌های آنان نیست که بایستی با تلاش بیشتر بتوانیم خدمات خوبی در مقابل این عملکرد‌ها ارائه کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ما برای اولین بار در دستگاه قضایی استان برنامه‌ای مفصل و عملیاتی تدوین کردیم که قطعا در اجرای سیاست‌های قوه قضائیه و برنامه توسعه ۵ ساله دستگاه قضایی مفید و موثر خواهد بود که باید توجه شود که دادگستری شهرستان ابهر از این برنامه‌ها عقب نماند و ما نیز اجرای این برنامه‌ها را مطالبه خواهیم کرد.

رئیس شورای قضایی استان زنجان ضمن اشاره به پرونده‌های مطروحه خاص و مهم در این شهرستان بر پیگیری‌ها و مراقبت‌های ویژه در این خصوص تأکید کرد و گفت:هر چقدر اجرای عدالت، با دقت و سرعت بیشتر انجام شود مردم نسبت به عملکرد دستگاه قضایی و تحقق عدالت خوشنودتر خواهند شد.

وی گفت: جایگاه دستگاه قضایی و قضات جایگاه بالایی است ما باید ضمن توجه به استقلال دستگاه قضایی این جایگاه مهم را حفظ نماییم و نباید از مسیر و ریل اصلی مان خارج شویم.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی تصریح کرد: بایستی در سریعترین زمان نسبت به پرونده‌های مسن تعیین و تکلیف شود و میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها باید کاهش یابد تا احدی از این باب متضرر نشود.

شایان ذکر است در این بازدید سرزده رئیس کل دادگستری استان ضمن حضور در جمع مراجعین به دادگستری مسائل و مشکلات آن‌ها را استماع و دستورات لازم را جهت مرتفع شدن مشکلاتشان صادر کردند.

گفتنی است؛ رئیس کل دادگستری زنجان در ادامه این دیدار  در مواجهه با یکی از مراجعین که به دلیل نداشتن شغل و درآمد برای صدور طلاق به دادگاه مراجعه کرده بودند به وی اطمینان داد پیگیری و هماهنگی‌های لازم را با یکی از واحد‌ها و شرکت‌ها جهت اشتغال انجام دهد.

در این دیدار پور رستم رئیس دادگستری شهرستان ابهر و جمعی از قضات به بیان مسائل و مشکلات حوزه قضایی خود پرداختند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *