صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

هیچ تصمیمی درباره تغییرات در دولت اتخاذ نشده است

۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸:۴۱
کد خبر: ۵۰۱۷۶
دسته بندی‌: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: تا به امروز هیچگونه تصمیمی درباره تغییرات در دولت اتخاذ نشده است.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزرای میزان، محمد نهاوندیان روز دوشنبه در حاشیه همایش ملی" همدلی و همزبانی، رونق اقتصادی و اشتغال" و در جمع خبرنگاران اظهارکرد: برای تحقق اولویت‌های اقتصاد کشورمان از هر امکانی که در دسترس باشد، در چارچوب مقررات و قوانین باید استفاده کرد،اما بایدکاملاً هوشمندانه شرایطی ایجاد کنیم که سرمایه‌گذاری‌ها به رونق اقتصاد و رفع بیکاری بینجامد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره همکاری دولت با بخش خصوصی، گفت: امروز راه پیش‌روی ما همکاری و تعامل نزدیک بین دولت و بخش خصوصی است، قبل از اینکه به شرایط پس از تحریم برسیم در همین مرحله لازم است انسجام ملی را هر چه بیشتر تقویت کنیم.

نهاوندیان افزود: انسجام ملی باعث شده که بتوانیم در مذاکرات، گام‌های عزتمندانه‌ای را به جلو برداریم و بایستی انسجام خود را بیش از پیش مستحکم و تقویت کنیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: اینکه طرف‌های مذاکره‌کننده حقوق هسته‌ای ملت ایران را به رسمیت شناخته و از رفع موانع تحریم سخن می گویند نتیجه انسجام ملی و نیز پیام‌های مثبت اقتصادی است که در دو سال اخیر با تدبیر و برنامه‌ریزی‌های منسجم از سوی دولت محقق شده است.

نهاوندیان اضافه کرد: انسجام ملی و پیام‌های مثبت اقتصادی باعث شده که طرف‌های مذاکره به این نتیجه برسند که فشار اقتصادی نمی‌تواند ملت ایران را ناگزیر به پذیرش خواسته‌هایشان بکند و با تأکید بر این دو مؤلفه می‌توان شرایط را برای حصول توافق عزتمندانه که موانع را از پیش پای اقتصاد کشور بردارد، فراهم کرد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: در مرحله بعد از توافق آنچه تغییر می‌کند تغییر شرایط است، نه تغییر اهداف. هدف ما توسعه همه‌جانبه و دسترسی به اهداف اقتصاد مقاومتی و ایجاد توسعه پایدار و اشتغال است.

نهاوندیان گفت: برای عصر جدید در اقتصاد کشورمان لازم است که ساختار اقتصادی و ساختار دولت‌سالارانه و بروکراسی دولتی اصلاح شود و در نقش دولت و بخش خصوصی بازنگری ایجاد شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره فعالیت مؤسسات مالی و اعتباری، گفت: متأسفانه در گذشته ابهاماتی در قوانین و مقررات وجود داشته و مؤسسات مالی و اعتباری بدون اخذ مجوز لازم از بانک مرکزی صرفاً‌با مجوزهایی از برخی وزارتخانه‌ها و یا نهادها و یا حتی بدون هیچ مجوزی مشغول فعالیت می‌شدند که این موارد مورد بررسی قرار گرفته و بنا بر این شده که انضباط کامل و جامعی در این خصوص اعمال شود و برای بانک مرکزی این اختیار و امکان حاصل شده که به بی‌انضباطی‌های موجود پایان دهند.

نهاوندیان در پاسخ به سوالی درباره تغییرات احتمالی در ترکیب هیأت دولت تصریح کرد: هیچ تصمیمی در این مورد اتخاذ نشده و آنچه در این مورد گفته شده فرآیند طبیعی ارزیابی است. ارزیابی لازمه تدبیر و امید است و اینکه در هر گام باید دستاوردها مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *