صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

تصویب بودجه ۹۷ میلیاردی در سال جدید/ وقتی صدا و تصویر قطع شد!

۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳:۱۳
کد خبر: ۵۰۱۲۹۳
دسته بندی‌: ورزشی ، فوتبال
مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون فوتبال با تصویب بودجه این فدراسیون در سال آینده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون فوتبال امروز (یکشنبه) از ساعت ۱۰ در هتل المپیک برگزار شد. این مراسم حواشی داشته است که در ادامه می‌خوانید:

*مهدی تاج به همراه اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در محل برگزاری مجمع حضور پیدا کردند.

*محمود اسلامیان در واکنش به استعفای علی کفاشیان و اینکه آیا خودش هم بازنشسته‌ است، گفت: من بازنشسته نیستم.

*تاج دقایقی با مسعود تابش مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت‌وگو کرد.

*راس ساعت ۱۰ به خبرنگاران اعلام شد برای پوشش مجمع به سالن ویدئو کنفرانس بروند.

*مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در محل مجمع حضور پیدا کرد.

*در حالی که جلسه داشت با آمدن وزیر شروع می‌شد برای دقایقی تصویر که برای خبرنگاران پخش می‌‌شد رفت!

*مجمع با صحبت‌های ابراهیم شکوری رسما آغاز شد.

*تعین تکلیف ساختمان‌های باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس یکی از بحث‌های جلسه است.

*ابراهیم شکوری اعلام کرد برای ناظری مجمع چند نفر داوطلب شدند ولی خیلی‌ها حاضر به این کار نشدند. در نهایت خداداد افشاریان، محمدرضا غفاری و شهامت عباسی به عنوان ناظران مجمع اعلام شدند.

*با پخش یک ویدئو سال مالی ۹۶-۹۷ بررسی شد.

*باتوجه به حضور پنجاه نفر از اعضا، مجمع فدراسیون فوتبال رسمیت پیدا کرد. در ادامه تعداد حضار از سوی شکوری ۶۰ نفر اعلام شد.

*ویدئو کنفرانس خیلی قطع و وصل می‌شود و کار برای خبرنگاران سخت شده است.

*کفاشیان در جلسه نیست ولی اصفهانیان که شب گذشته استعفا داده بود در جسه حضور دارد.

*تعداد خبرنگاران خیلی زیاد نیست و بسیاری از صندلی‌های سالن ویدئو کنفرانس خالی است.

*با پخش یک ویدئو روسای هر کمیته از فدراسیون فوتبال گزارش عملکرد خود را در سالی که گذشت به صورت کامل توصیح دادند.

*بهاروند رئیس سازمان لیگ گزارش عملکرد سارمان لیگ را ارائه کرد. در این گزارش بررسی و صدور مجوز حرفه‌ای و آکادمی‌های باشگاه‌ها از مهمترین مواردی بود که به آن اشاره کرد.

*در بخشی که عملکرد تیم ملی فوتبال ایران بررسی شد سخنان رهبر معظم انقلاب درباره عملکرد تیم ملی در جام جهانی پخش شد.

*بعد از پخش ویدئوها سخنرانی تاج شروع شد.

*گزارش کمیته تعیین وضعیت بازیکنان در ویدئو گزارش کمیته‌ها غایب بود و پخش نشد. به همین دلیل تاج درباره این کمیته توضیحاتی داد.

*تاج در صحبت‌های خود مدعی شد که از لحاظ سخت افزاری آماده اجرای VAR هستند و فقط منتظر مجوزهای فیفا هستند.

*علیرضا فغانی هم در مجمع حضور دارد.

*دقیقا وسط آمارهایی که تاج در حال ارائه بود تصویر ویدئو کنفرانس قطع شد و پس از اتمام صحبت‌های تاج دوباره تصویر آمد و سخنرانی وزیر شروع شد.

*اعضای مجمع با تصویب فعالیت سازمان اقتصادی فوتبال موافقت کردند.

*قرار شد برای املاک پرسپولیس و استقلال قیمت کارشناسی تعیین شود.

*در جلسه پیشنهاد واگذاری املاک دو باشگاه پرسپولیس و استقلال مطرح شده بود که ناگهان کلا تصویر ویدئو کنفرانس رفت و سیستم ویدیویی هنگ کرد. 

*با قطعی ارتباط اینترنتی از جلسه مجمع عمومی عادی فدراسیون فوتبال اصحاب رسانه دچار سردرگمی فراوانی شدند.

*پس از اینکه تصاویر وصل شد حسابرس مستقل فدراسیون فوتبال در حال ارائه گزارش بود.

*سلیمانی خزانه‌دار فدراسیون در خصوص ساختمان استقلال و پرسپولیس گفت: باید مالکیت اموال دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مشخص شود و در واقع بالاترین مرجع تصمیم‌گیرنده مجمع عمومی فدراسیون فوتبال است. مجمع باید درباره ۲ ساختمان این ۲ باشگاه تصمیم‌گیری کند و نظر نهایی را برای ارائه به سازمان خصوصی‌سازی کشور ارائه دهد. ما به عنوان مجری مصوبات مجمع تا پایان سال ۹۷ و اوایل سال ۹۸ تصمیم مجمع را اجرایی خواهیم کرد. سلیمانی در بخشی از اظهاراتش گفت که تا پایان سال ۹۷ یا اوایل ۹۸ تصمیم مجمع درباره ساختمان باشگاه‌های استقلال و پدسپولیس را عملی خواهند کرد.

*عرب سرپرست باشگاه پرسپولیس هم در این مورد اظهار داشت: اسنادی وجود دارد که باشگاه بخشی از پول را پرداخت کرده بود اما مشخص نیست چرا واگذار نشده است. اینکه بگویم مالکیت در بحث فدراسیون است جای بحث دارد. سلیمانی توضیح داد که مالکیت در اختیار فدراسیون فوتبال است.

*وزیر اعلام کرد باید ساختمان‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به این باشگاه‌ها واگذار شود و از اختیار فدراسیون فوتبال در بیایند.

*داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان درباره گزارشات مالی صحبت کرد و توضیحاتی داد.

*قرارداد کی‌روش برای حسابرس فرستاده شده تا پرداختی‌های فدراسیون به سرمربی سابق تیم ملی مشخص شود. همه پرداختی‌ها طبق گفته تاج طبق همان قرارداد بوده است. در ادامه اعلام شد کی‌روش بخشی از پول‌هایش را که گرفت تاییدیه نداد! پول کی‌روش از طریق سیستم بانکی و فیفا پرداخت شده است، با این حال تاییدیه کی‌روش هم باید باشد.

*هفده میلیارد اسناد تبلیغات محیطی در مراجع قضایی موجود است و در صورت تعیین تکلیف به باشگاه‌ها پرداخت می‌شود.

*اعلام شد که در زمان قطع تصاویر، تصویب شد که قیمت ساختمان‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس کارشناسی شده و کارگروهی با حضور فدراسیون وزارت ورزش و نمایندگان دو باشگاه تشکیل شود. در واقع پس از بررسی اسناد قیمت کارشناسی شده و واگذار شوند. وزیر ورزش اعلام کرد که در سال آینده باید ساختمان‌ها واگذار شوند.

*تاج درباره گزارش مالی لیگ برتر از سلیمانی خواست توضیح بدهد که خزانه دار فدراسیون گفت من توضیح دادم اما تاج گفت من نشنیدم.
 
*برادران رئیس هیئت فوتبال مشهد نسبت به سایر اعضای مجمع فعال‌تر بود و بیشتر در مباحث خصوصا گارشات مالی و موضوع مالیاتی شرکت می‌کرد.
 
*سلیمانی خزانه‌دار فدراسیون گفت: بودجه را تنظیم کردیم و وزارت ورزش برای سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ کمک بیشتری کرده است. همچنین از فیفا و AFC کمک گرفتیم. پیشنهاد ما ۹۷ میلیارد است و هزینه‌های ما ۸۷ میلیارد است. ۵ میلیارد هم کسری بودجه داریم، ولی آن را جبران کردیم. همانطور که سال گذشته جبران کردیم.
 
*بودجه سال ۹۸ فدراسیون فوتبال ۹۷ میلیارد تومان اعلام و تصویب شد.
 
*خداداد افشاریان رئیس هیئت فوتبال یاسوج در بین مجمع پیش از صحبت هایش یک خاطره تعریف کرد که باعث خنده اعضای مجمع همراه شد.
 
*وزیر ورزش و جوانان پس از رسیدن به اواخر جلسه مجمع عمومی و عادی فدراسیون فوتبال و در حالی که خبرنگاران منتظر حضور وی در جمع برای صحبت کردن بودند، از در پشتی هتل المپیک ساختمان را ترک کرد تا به جلسه هیئت دولت برسد.
 
*واگذاری تعیین حسابرس و بازرس مستقل به هیئت رئیسه فدراسیون تصویب شد.
 
*اصلاحات مقررات انضباطی با رای حاضران تصویب شد.
 
* تاج در مورد استعفای کفاشیان گفت: ما شرایط کشورمان کمی خاص است و باید این موارد را در خانواده خود حل کنیم نه اینکه به جاهای دیگر بکشانیم. تا وقتی من در فدراسیون فوتبال هستم این فدراسیون استقلال دارد. کفاشیان اصرار داشت این اتفاق رخ دهد. همچنین سرمربی تیم ملی را هم خودمان تعیین می‌کنیم نه وزارت ورزش و در حال بررسی هستیم.
 
*تاج در خصوص اصفهانیان هم تاکید کرد: اصفهانیان در هیئت رئیسه می‌ماند و به کارش ادامه می‌دهد. باید به قوانین احترام گذاشت.
 
*رضاعلی عضو مجمع فدراسیون گفت: آقای تاج! ما به شما رای داده‌ایم اما از کجا بدانیم فردا فلان دبیر یا مسئول برداشته نمی‌شود؟ چطور هنگامی آقای کفاشیان برای هیئت رئیسه انتخاب شد، بحث سن مطرح نبود. استعفای کفاشیان چگونه پذیرفته شد آن هم در شرایطی که در مجمع اعلام و رای گیری نشده است؟
 
*این مجمع پس از ۳ ساعت و نیم در ساعت ۱۳:۳۰ رسما به پایان رسید.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *