صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

جهان

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

جنگ دوم ۱۴۰۴

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» منجر به آزادی یک محکوم به قصاص در استان کرمان شد

۰۷ تير ۱۴۰۵ - ۱۲:۴۰:۰۲
کد خبر: ۴۹۰۵۳۱۳
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
معاون حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان گفت: اولیای دم یک پرونده قصاص در استان کرمان در قالب پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» از حق قانونی و شرعی خود گذشت کردند و محکوم‌علیه را بخشیدند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدامیر ابراهیمی معاون حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان گفت: محکوم علیه ۳۷ ساله که ۱۲ سال پیش در پی استفاده از سلاح گرم مرتکب قتل شده بود پس از طی مراحل قانونی و تایید حکم در مراجع قضایی، برای اجرای حکم قصاص به محل اجرای احکام منتقل شد و در حالیکه تمامی مقدمات اجرای حکم فراهم شده بود، اولیای دم در لحظات پایانی، گذشت خود را اعلام کردند.

وی ادامه داد: خانواده اولیای دم با اعلام اینکه این گذشت را به عشق امام حسین (ع) و برای رضای خدا انجام می‌دهند، بدون دریافت هیچگونه دیه‌ای از حق قصاص خود صرف نظر کردند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان با قدردانی از این اقدام ارزشمند، گفت: اولیای دم در اوج اقتدار و در حالیکه حق قانونی و شرعی آنها بود که حکم را اجرا کنند به حرمت سید الشهدا (ع) گذشت و بخشش را جایگزین انتقام کردند.

وی در پایان بیان کرد: ریشه این فاجعه تلخ که سال‌ها دو خانواده را درگیر رنج و عذاب کرده، تنها یک لحظه عصبانیت و همراه داشتن سلاح گرم بود؛ حمل سلاح گرم نه تنها هیچگونه امنیتی به همراه نمی‌آورد، بلکه در لحظات خشم و از دست دادن کنترل، به راحتی زمینه ساز وقوع جنایت جبران ناپذیر و قتل می‌شود لذا از همه شهروندان تقاضا می‌شود از نگهداری و حمل هرگونه سلاح گرم خودداری کنند تا دیگر شاهد پرپر شدن جوانان و داغدار شدن خانواده‌ها نباشیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *