پویش «به عشق امام حسین (ع) میبخشم» منجر به آزادی یک محکوم به قصاص در استان کرمان شد
حجت الاسلام و المسلمین محمدامیر ابراهیمی معاون حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان گفت: محکوم علیه ۳۷ ساله که ۱۲ سال پیش در پی استفاده از سلاح گرم مرتکب قتل شده بود پس از طی مراحل قانونی و تایید حکم در مراجع قضایی، برای اجرای حکم قصاص به محل اجرای احکام منتقل شد و در حالیکه تمامی مقدمات اجرای حکم فراهم شده بود، اولیای دم در لحظات پایانی، گذشت خود را اعلام کردند.
وی ادامه داد: خانواده اولیای دم با اعلام اینکه این گذشت را به عشق امام حسین (ع) و برای رضای خدا انجام میدهند، بدون دریافت هیچگونه دیهای از حق قصاص خود صرف نظر کردند.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان با قدردانی از این اقدام ارزشمند، گفت: اولیای دم در اوج اقتدار و در حالیکه حق قانونی و شرعی آنها بود که حکم را اجرا کنند به حرمت سید الشهدا (ع) گذشت و بخشش را جایگزین انتقام کردند.
وی در پایان بیان کرد: ریشه این فاجعه تلخ که سالها دو خانواده را درگیر رنج و عذاب کرده، تنها یک لحظه عصبانیت و همراه داشتن سلاح گرم بود؛ حمل سلاح گرم نه تنها هیچگونه امنیتی به همراه نمیآورد، بلکه در لحظات خشم و از دست دادن کنترل، به راحتی زمینه ساز وقوع جنایت جبران ناپذیر و قتل میشود لذا از همه شهروندان تقاضا میشود از نگهداری و حمل هرگونه سلاح گرم خودداری کنند تا دیگر شاهد پرپر شدن جوانان و داغدار شدن خانوادهها نباشیم.
انتهای پیام/