اشتغالزایی خُرد؛ کلید خودکفایی خانوادههای تحت پوشش
رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی در دیدار با مسئولان کمیته امداد با قدردانی از تلاشهای صورت گرفته در این نهاد، فعالیت در کمیته امداد را از مصادیق بارز عمل صالح دانست و بر ضرورت تداوم این مسیر با رویکردهای جدید تأکید کرد.
حجت الاسلام و المسلمین زرندی بهترین و ماندگارترین خدمت به خانوادههای تحت پوشش را ایجاد اشتغال دانست و افزود: هدف این رویکرد باید رساندن خانوادهها از مرحله نیاز به مرحله استقلال اقتصادی و در نهایت تبدیل آنها به خیرین کمک رسان باشد.
رئیس شورای قضایی استان خاطر نشان کرد: طرحهای کوچک اقتصادی به دلیل سهولت در بازپرداخت، فشار کمتری بر خانوادهها وارد میکند، پذیرش این طرحها توسط سیستم بانکی آسانتر است و ظرفیت بسیار بالایی برای اشتغال زایی در محیط خانه دارند.
رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی گفت: یکی از نکات مهم در این زمینه لزوم حفظ کرامت خانوادههای نیازمند است بر این اساس باید شناسایی و حمایت از اقشار کم برخوردار به صورت غیرمستقیم انجام شود و از طریق تسهیل گریهای بانکی، کمکها به گونهای ارائه شود که ضمن رفع دغدغههای معیشتی، عزت نفس خانوادهها در جامعه حفظ شود.
رئیس شورای قضایی استان همچنین به جایگاه ویژه خراسان رضوی در امور خیریه اشاره کرد و گفت: مردم این خطه به دلیل بهره مندی از برکات وجودی امام رضا (علیه السلام) در انجام امور خیر و نوعدوستی همواره پیشتاز بودهاند.
گفتنی است: در این دیدار مدیر کل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) ضمن تقدیر از حمایتهای ارزشمند دستگاه قضایی گزارش از اقدامات این مجموعه ارائه کرد.
انتهای پیام/