رسانه عبری: آمریکا ۲۸ هواپیمای سوخترسان را از فرودگاه بنگوریون خارج کرد
کانال عبری کان گزارش داد که آمریکا ۲۸ هواپیمای سوخترسان را از فرودگاه بنگوریون خارج کرده است، زیرا تلآویو از واشنگتن خواسته است که حدود ۲۰ هواپیمای دیگر را برای جلوگیری از اختلال در پروازهای این فرودگاه در طول تابستان جابجا کند.
این کانال عبری افزود: اسرائیل همچنان از آمریکا میخواهد که حدود ۲۰ هواپیمای دیگر را خارج کند.
ناوگان حدود ۷۵ هواپیمای سوخترسان و باری آمریکایی ماههاست که در فرودگاه بنگوریون مستقر شدهاند.
این حضور باعث ایجاد اختلال در فعالیت این فرودگاه شده و عملیات پروازهای تجاری رژیم صهیونیستی را فلج کرده است.
کان گزارش داد: آمریکا این هواپیماها را در اسرائیل نگه داشته است تا برای هرگونه شرایط اضطراری یا وقوع جنگ دیگری آماده باشد.
- بیشتر بخوانید:
- تصاویر هواپیمای سوخترسان آسیبدیده آمریکایی بر اثر حملات ایران
- فرود اضطراری هواپیمای سوخترسان آمریکایی در فرودگاه بنگوریون
پیشتر رسانههای عبری گزارش داده بودند که ارتش آمریکا به درخواست رژیم صهیونیستی، کاهش تعداد هواپیماهای سوخترسانی در فرودگاه بنگوریون را آغاز کرده است.
مقامات فرودگاه ضرر درآمدی را حدود ۱۹۰ میلیون دلار برآورد کردهاند.
اگر هواپیماهای آمریکایی تا پایان سال از فرودگاه خارج نشوند، این ضررها میتواند به ۵۴۸ میلیون دلارافزایش یابد.
انتهای پیام/