صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

جهان

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

جنگ دوم ۱۴۰۴

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رسانه عبری: آمریکا ۲۸ هواپیمای سوخت‌رسان را از فرودگاه بن‌گوریون خارج کرد

۰۴ تير ۱۴۰۵ - ۱۴:۰۳:۳۱
کد خبر: ۴۹۰۴۸۵۶
دسته بندی‌: جهان ، غرب آسیا و آفریقا
رسانه‌های عبری گزارش دادند که آمریکا به درخواست رژیم صهیونیستی ۲۸ هواپیمای سوخت رسان را از فرودگاه بن‌گوریون خارج کرده است.

کانال عبری کان گزارش داد که آمریکا ۲۸ هواپیمای سوخت‌رسان را از فرودگاه بن‌گوریون خارج کرده است، زیرا تل‌آویو از واشنگتن خواسته است که حدود ۲۰ هواپیمای دیگر را برای جلوگیری از اختلال در پرواز‌های این فرودگاه در طول تابستان جابجا کند.

این کانال عبری افزود: اسرائیل همچنان از آمریکا می‌خواهد که حدود ۲۰ هواپیمای دیگر را خارج کند.

ناوگان حدود ۷۵ هواپیمای سوخت‌رسان و باری آمریکایی ماه‌هاست که در فرودگاه بن‌گوریون مستقر شده‌اند.

این حضور باعث ایجاد اختلال در فعالیت این فرودگاه شده و عملیات پرواز‌های تجاری رژیم صهیونیستی را فلج کرده است.

کان گزارش داد: آمریکا این هواپیما‌ها را در اسرائیل نگه داشته است تا برای هرگونه شرایط اضطراری یا وقوع جنگ دیگری آماده باشد.

پیش‌تر رسانه‌های عبری گزارش داده بودند که ارتش آمریکا به درخواست رژیم صهیونیستی، کاهش تعداد هواپیما‌های سوخت‌رسانی در فرودگاه بن‌گوریون را آغاز کرده است.

مقامات فرودگاه ضرر درآمدی را حدود ۱۹۰ میلیون دلار برآورد کرده‌اند.

اگر هواپیما‌های آمریکایی تا پایان سال از فرودگاه خارج نشوند، این ضرر‌ها می‌تواند به ۵۴۸ میلیون دلارافزایش یابد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *