تجلیل رئیسکل دادگستری استان تهران از قاضی جانباز
در هفته قوه قضاییه و همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، علی القاصی، رئیسکل دادگستری استان تهران، با حضور در منزل حجتالاسلام والمسلمین غلامحسین شریفینسب، قاضی پیشکسوت و جانباز سرافراز دوران دفاع مقدس، از سالها مجاهدت و پایبندی وی به آرمانهای عدالتخواهانه و میهن اسلامی تقدیر کرد.
جهاد، ایثار و ازخودگذشتگی، ریشه در مکتب عاشورا و دوران دفاع مقدس دارد
علی القاصی، رئیسکل دادگستری استان تهران در این دیدار، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیتالله دکتر بهشتی و یارانش، با اشاره به تقارن هفته قوه قضاییه با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار کرد: "فرهنگ جهاد، ایثار و ازخودگذشتگی" که ریشه در مکتب عاشورا و دوران دفاع مقدس دارد، امروز نیز در لایههای مختلف خدمترسانی نظام، بهویژه در سنگر عدالت، جاری و ساری است.
القاصی با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی همواره با تکیه بر این فرهنگ بالنده توانسته است در برابر هجمههای دشمنان ایستادگی کند، افزود: امروز قضات و کارکنان دستگاه عدلیه، با تأسی از منش جانبازان و ایثارگرانی که در سختترین شرایط نیز از انجام وظیفه قانونی و شرعی خود باز نماندند، در مسیر احقاق حق و ابطال باطل گام برمیدارند. این ایستادگی، پشتوانه امنیت و آرامش برای ملت بزرگ ایران است.
خدمت در شرایط حساس و جنگ تحمیلی اخیر؛ الگوی عملی خدمترسانی در شرایط سخت
رئیسکل دادگستری استان تهران با اشاره به سوابق ارزشمند حجتالاسلام والمسلمین شریفینسب، تصریح کرد: خدمات میدانی و قضایی ایشان، بهویژه در مقاطع حساس و دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی اخیر، گواهی بر روحیه انقلابی و تعهد ایشان به آرمانهای نظام است.
القاصی با اشاره به حضور قضات در جریان جنگهای تحمیلی اخیر در محل کار و سنگر عدالت، گفت: حضور یک قاضی جانباز و ایثارگر در شعبه دادگاه، تنها یک سابقه اجرایی نیست؛ بلکه "الگویی عملی" برای نسل جدید قضات است، تا در مسیر مقابله با ظلم و فساد، لحظهای تردید به خود راه ندهند.
وی افزود: امروز به نمایندگی از مجموعه بزرگ دستگاه قضایی، وظیفه خود دانستیم تا ضمن تجدید میثاق با ارزشهای انقلاب اسلامی و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبرشهیدمان، با حضور در منزل احدی از همکاران ایثارگر، از زحمات و خدمات خالصانه این قاضی جانباز و خانواده صبور ایشان که همواره در کنار ایشان در سنگر خدمت ایستادهاند، قدردانی کنیم.
تأکید بر برخورد قاطع و جدیت در سنگر قضا
حجتالاسلام والمسلمین غلامحسین شریفینسب، قاضی دادگاه انقلاب اسلامی، نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور رئیسکل دادگستری استان تهران و هیئت همراه، این اقدام را روحیهبخش برای ادامه مسیر توصیف کرد.
وی با تأکید بر عزم جدی قضات برای انجام وظایف قانونی، اظهار کرد: این دیدارها موجب ایجاد انگیزه مضاعف برای وظیفهشناسی و جدیت در امر قضا میشود.
این جانباز دفاع مقدس ۸ ساله گفت: با استعانت از خداوند متعال و با روحیه جهادی، در مسیر مبارزه با دشمنان و معاندین نظام و مقابله با هرگونه ناامنی و بیعدالتی، با قاطعیت عمل خواهیم کرد و در خدمترسانی به مردم لحظهای کوتاهی نخواهیم داشت.
در پایان این دیدار، رئیسکل دادگستری استان تهران با اهدای لوح تقدیر، مراتب سپاس خویش و مجموعه قضایی استان را از سالها مجاهدت صادقانه حجتالاسلام والمسلمین شریفینسب در مسیر برقراری عدالت اعلام داشت.
انتهای پیام/