در هفته قوه قضاییه و همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، علی القاصی، رئیسکل دادگستری استان تهران، با حضور در منزل حجتالاسلام والمسلمین غلامحسین شریفینسب، قاضی پیشکسوت و جانباز سرافراز دوران دفاع مقدس، از سالها مجاهدت و پایبندی وی به آرمانهای عدالتخواهانه و میهن اسلامی تقدیر کرد.
علی القاصی، رئیسکل دادگستری استان تهران در این دیدار، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیتالله دکتر بهشتی و یارانش، با اشاره به تقارن هفته قوه قضاییه با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار کرد: "فرهنگ جهاد، ایثار و ازخودگذشتگی" که ریشه در مکتب عاشورا و دوران دفاع مقدس دارد، امروز نیز در لایههای مختلف خدمترسانی نظام، بهویژه در سنگر عدالت، جاری و ساری است.
القاصی با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی همواره با تکیه بر این فرهنگ بالنده توانسته است در برابر هجمههای دشمنان ایستادگی کند، افزود: امروز قضات و کارکنان دستگاه عدلیه، با تأسی از منش جانبازان و ایثارگرانی که در سختترین شرایط نیز از انجام وظیفه قانونی و شرعی خود باز نماندند، در مسیر احقاق حق و ابطال باطل گام برمیدارند. این ایستادگی، پشتوانه امنیت و آرامش برای ملت بزرگ ایران است.
رئیسکل دادگستری استان تهران با اشاره به سوابق ارزشمند حجتالاسلام والمسلمین شریفینسب، تصریح کرد: خدمات میدانی و قضایی ایشان، بهویژه در مقاطع حساس و دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی اخیر، گواهی بر روحیه انقلابی و تعهد ایشان به آرمانهای نظام است.
القاصی با اشاره به حضور قضات در جریان جنگهای تحمیلی اخیر در محل کار و سنگر عدالت، گفت: حضور یک قاضی جانباز و ایثارگر در شعبه دادگاه، تنها یک سابقه اجرایی نیست؛ بلکه "الگویی عملی" برای نسل جدید قضات است، تا در مسیر مقابله با ظلم و فساد، لحظهای تردید به خود راه ندهند.
وی افزود: امروز به نمایندگی از مجموعه بزرگ دستگاه قضایی، وظیفه خود دانستیم تا ضمن تجدید میثاق با ارزشهای انقلاب اسلامی و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبرشهیدمان، با حضور در منزل احدی از همکاران ایثارگر، از زحمات و خدمات خالصانه این قاضی جانباز و خانواده صبور ایشان که همواره در کنار ایشان در سنگر خدمت ایستادهاند، قدردانی کنیم.
حجتالاسلام والمسلمین غلامحسین شریفینسب، قاضی دادگاه انقلاب اسلامی، نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور رئیسکل دادگستری استان تهران و هیئت همراه، این اقدام را روحیهبخش برای ادامه مسیر توصیف کرد.
وی با تأکید بر عزم جدی قضات برای انجام وظایف قانونی، اظهار کرد: این دیدارها موجب ایجاد انگیزه مضاعف برای وظیفهشناسی و جدیت در امر قضا میشود.
این جانباز دفاع مقدس ۸ ساله گفت: با استعانت از خداوند متعال و با روحیه جهادی، در مسیر مبارزه با دشمنان و معاندین نظام و مقابله با هرگونه ناامنی و بیعدالتی، با قاطعیت عمل خواهیم کرد و در خدمترسانی به مردم لحظهای کوتاهی نخواهیم داشت.
در پایان این دیدار، رئیسکل دادگستری استان تهران با اهدای لوح تقدیر، مراتب سپاس خویش و مجموعه قضایی استان را از سالها مجاهدت صادقانه حجتالاسلام والمسلمین شریفینسب در مسیر برقراری عدالت اعلام داشت.
انتهای پیام/