نماینده مجلس: ارتباط مستقیم مسئولان قضایی با مردم از نقاط قوت دوره ریاست حجتالاسلاموالمسلمین محسنی اژهای است
پیمان فلسفی، در گفتوگو با میزان، در تشریح عملکرد پنجساله قوه قضاییه در دوره ریاست حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنیاژهای، بر اهمیت نقش این نهاد در تحقق عدالت و صیانت از حقوق مردم تأکید کرد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: دستگاه قضایی یکی از مهمترین ارکان حاکمیت در جمهوری اسلامی ایران است و مردم همواره انتظار دارند در مواجهه با ظلم، تضییع حقوق، فساد و آسیبهای اجتماعی، این نهاد پناهگاه و مرجع رسیدگی عادلانه به مطالبات آنان باشد.
فلسفی با بیان اینکه قوه قضاییه در سالهای اخیر با وجود چالشهای متعدد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در مسیر اجرای عدالت گامهای موثری برداشته است، افزود: گستردگی مشکلات و حجم مطالبات مردمی، مسئولیت دستگاه قضایی را بسیار سنگین کرده است. از سوی دیگر، دشمنان نیز همواره تلاش کردهاند با سیاهنمایی و فضاسازیهای مختلف، عملکرد نهادهای کشور را زیر سؤال ببرند که این مسئله کار را برای مجموعه قضایی دشوارتر کرده است.
وی ادامه داد: رئیس قوه قضاییه در طول سالهای اخیر با قاطعیت موضوعات مختلف مرتبط با مقابله با فساد، اجرای قانون و برخورد با جرائم و تخلفات را دنبال کرده است. این در حالی است که کشور در سالهای گذشته با شرایط اقتصادی دشوار و همچنین پیامدهای ناشی از جنگ و تحریمها مواجه بوده و بسیاری از این مسائل آثار و تبعات قضایی خاص خود را به همراه داشته است.
برگزاری دیدارهای مردمی؛ از نقاط قوت مدیریت حجتالاسلام والمسلمین محسنیاژهای
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ارتباط مستقیم مسئولان قضایی با مردم و برگزاری دیدارهای مردمی را از نقاط قوت مدیریت حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنیاژهای برشمرد و گفت: حضور میدانی مسئولان قضایی و شنیدن بیواسطه مطالبات مردم، نقش مهمی در افزایش اعتماد عمومی و شناخت دقیقتر مشکلات و دغدغههای جامعه داشته است. این رویکرد نشان میدهد که دستگاه قضایی تلاش کرده ارتباط خود را با مردم حفظ کرده و در مسیر پاسخگویی گام بردارد.
فلسفی با تأکید بر اینکه اقدامات انجام شده طی سالهای اخیر در دستگاه قضا قابل توجه است، بیان کرد: البته همچنان با وضعیت مطلوب فاصله وجود دارد و برای رفع این فاصله، همه بخشها از جمله مجلس شورای اسلامی باید در کنار قوه قضاییه قرار گیرند و در حل مشکلات مربوط به نیروی انسانی، زیرساختها، مجتمعهای قضایی، زندانها و سایر نیازهای این دستگاه همکاری کنند.
وی افزود: قضات و مدیران دستگاه قضایی با وجود محدودیتها و چالشهای موجود، تلاش میکنند در مسیر اجرای عدالت حرکت کنند و لازم است امکانات و بسترهای لازم برای ارتقای هرچه بیشتر عملکرد این مجموعه فراهم شود.
نماینده مردم تهران در مجلس در پایان گفت: قوه قضاییه آخرین پناهگاه مردم برای احقاق حق و مقابله با ظلم است و هرچه اعتماد عمومی به این نهاد افزایش یابد، آرامش و امنیت اجتماعی نیز تقویت خواهد شد. امیدواریم مردم همواره اطمینان داشته باشند که دستگاه قضایی به عنوان نهادی عادل، ناظر و پاسخگو از حقوق آنان صیانت میکند و در مسیر اجرای عدالت استوار گام برمیدارد.
انتهای پیام/