پیمان فلسفی، در گفتوگو با میزان، در تشریح عملکرد پنجساله قوه قضاییه در دوره ریاست حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنیاژهای، بر اهمیت نقش این نهاد در تحقق عدالت و صیانت از حقوق مردم تأکید کرد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: دستگاه قضایی یکی از مهمترین ارکان حاکمیت در جمهوری اسلامی ایران است و مردم همواره انتظار دارند در مواجهه با ظلم، تضییع حقوق، فساد و آسیبهای اجتماعی، این نهاد پناهگاه و مرجع رسیدگی عادلانه به مطالبات آنان باشد.
فلسفی با بیان اینکه قوه قضاییه در سالهای اخیر با وجود چالشهای متعدد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در مسیر اجرای عدالت گامهای موثری برداشته است، افزود: گستردگی مشکلات و حجم مطالبات مردمی، مسئولیت دستگاه قضایی را بسیار سنگین کرده است. از سوی دیگر، دشمنان نیز همواره تلاش کردهاند با سیاهنمایی و فضاسازیهای مختلف، عملکرد نهادهای کشور را زیر سؤال ببرند که این مسئله کار را برای مجموعه قضایی دشوارتر کرده است.
وی ادامه داد: رئیس قوه قضاییه در طول سالهای اخیر با قاطعیت موضوعات مختلف مرتبط با مقابله با فساد، اجرای قانون و برخورد با جرائم و تخلفات را دنبال کرده است. این در حالی است که کشور در سالهای گذشته با شرایط اقتصادی دشوار و همچنین پیامدهای ناشی از جنگ و تحریمها مواجه بوده و بسیاری از این مسائل آثار و تبعات قضایی خاص خود را به همراه داشته است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ارتباط مستقیم مسئولان قضایی با مردم و برگزاری دیدارهای مردمی را از نقاط قوت مدیریت حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنیاژهای برشمرد و گفت: حضور میدانی مسئولان قضایی و شنیدن بیواسطه مطالبات مردم، نقش مهمی در افزایش اعتماد عمومی و شناخت دقیقتر مشکلات و دغدغههای جامعه داشته است. این رویکرد نشان میدهد که دستگاه قضایی تلاش کرده ارتباط خود را با مردم حفظ کرده و در مسیر پاسخگویی گام بردارد.
فلسفی با تأکید بر اینکه اقدامات انجام شده طی سالهای اخیر در دستگاه قضا قابل توجه است، بیان کرد: البته همچنان با وضعیت مطلوب فاصله وجود دارد و برای رفع این فاصله، همه بخشها از جمله مجلس شورای اسلامی باید در کنار قوه قضاییه قرار گیرند و در حل مشکلات مربوط به نیروی انسانی، زیرساختها، مجتمعهای قضایی، زندانها و سایر نیازهای این دستگاه همکاری کنند.
وی افزود: قضات و مدیران دستگاه قضایی با وجود محدودیتها و چالشهای موجود، تلاش میکنند در مسیر اجرای عدالت حرکت کنند و لازم است امکانات و بسترهای لازم برای ارتقای هرچه بیشتر عملکرد این مجموعه فراهم شود.
نماینده مردم تهران در مجلس در پایان گفت: قوه قضاییه آخرین پناهگاه مردم برای احقاق حق و مقابله با ظلم است و هرچه اعتماد عمومی به این نهاد افزایش یابد، آرامش و امنیت اجتماعی نیز تقویت خواهد شد. امیدواریم مردم همواره اطمینان داشته باشند که دستگاه قضایی به عنوان نهادی عادل، ناظر و پاسخگو از حقوق آنان صیانت میکند و در مسیر اجرای عدالت استوار گام برمیدارد.
انتهای پیام/