صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

فراخوان رئیس عدلیه به اصحاب رسانه

صفحات داخلی

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه به مشکلات حقوقی و قضایی ۴۵ نفر از نمازگزاران در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) رسیدگی کرد

۰۷ آبان ۱۴۰۴ - ۱۵:۱۸:۲۱
کد خبر: ۴۸۶۴۱۶۰
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
میز خدمت قضایی برای رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی ۴۵ نفر از مراجعه کنندگان و نمازگزاران مسجد حضرت ابوالفضل (ع) با حضور مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه و تعدادی از کارکنان آن اداره کل، برگزار شد.

با عنایت به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی بودن و مردمی ماندن قوه قضاییه و در راستای عمل به دستورات ریاست قوه قضاییه مبنی بر حضور مسئولان، مدیران قضایی و قضات در میان مردم و ارتباط بدون واسطه و چهره به چهره، میز خدمت قضایی برای رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی نمازگزاران مسجد حضرت ابوالفضل (ع) با حضور مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه و تعدادی از کارکنان آن مرکز در مورخ سه شنبه شب  ۶ آبان ماه ۱۴۰۴ بعد از نماز مغرب و عشاء الی ساعت ۱۰ شب، واقع در بلوار مرزداران (خیابان حضرت ابوالفضل) برگزار وبه مشکلات ودرخواست‌های ۴۵ نفر از مراجعه کنندگان و نمازگزاران رسیدگی شد.

رفاهی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه در حاشیه میز خدمت اظهار کرد: امشب توفیق آن را داشتیم در خدمت مردم شریف و هموطنان عزیز باشیم و به مشکلات و درخواست‌های حقوقی و قضایی ۴۵ نفر از مراجعه‌کنندگان و نماز گزاران رسیدگی کرده و علاوه بر راهنمایی و ارشاد قضایی وحقوقی، تعداد ۴۵ فقره درخواست کتبی را نیز دریافت کنیم.

رفاهی تصریح کرد: در این برنامه، درخواست‌های مراجعانی که نیاز به ملاقات حضوری با مدیران و مسئولان عالی قضایی داشتند، ثبت و در فهرست ملاقات قرار گرفت که شامل ۱۰ نفر بود. همچنین، درخواست یک نفر از مراجعان برای دریافت وکیل معاضدتی اخذ شد که در اسرع وقت با مرکز وکلا و مشاوران خانواده قوه قضاییه مکاتبه و نتیجه به متقاضی اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین، درخواست‌های ۲۰ نفر از مراجعان که خواستار ملاقات با سایر مسئولان عالی قضایی در سطح استان بودند، دریافت و مکاتبات لازم برای هماهنگی این دیدارها انجام خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه افزود: در مورد برخی درخواست‌ها که نیاز به بررسی دقیق‌تر داشت، یا متقاضیان خواستار گفت‌وگوی مفصل‌تری با اینجانب بودند، ۱۰ وقت ملاقات حضوری با اولویت تعیین شد.

رفاهی در پایان اظهار کرد: پیرامون ۴ درخواست مرتبط با اعمال ماده ۴۷۷ نیز پس از کارشناسی اولیه، اقدامات لازم انجام خواهد شد و موارد مرتبط با نهاد ریاست جمهوری جهت پیگیری‌های بعدی به آن نهاد ارجاع می‌شود.

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه بیان کرد: اجرای عدالت وظیفه اصلی و حقوق مردم خط قرمز قوه قضاییه است، بنده به مراجعه کنندگان اطمینان میدهم که درخواست‌های اخذ شده در این میز خدمت و در این مکان مقدس با رویکرد حل مسأله و دلسوزانه پیگیری و بررسی می‌شود، ارائه کامل مستندات و درخواست دقیق و جامع از طرف مراجعه کنندگان نقش بسیار مهمی در تصمیم گیری‌های قضایی دارد، لذا مراجعین در نظر داشته باشند که مدارکی که ارائه می‌دهند باید کامل باشد که ان شاءالله ما هم بتوانیم در رفع مشکلات آنان، اقدامات مفید و تأثیرگذاری را داشته باشیم.

لازم به ذکر است که هر هفته سه شنبه‌ها، میز خدمت و رسیدگی به مشکلات مردم در یکی از مساجد و بقاع متبرکه در مناطق مختلف تهران توسط مدیر کل محترم ارتباطات مردمی قوه قضاییه و کارکنان آن اداره کل برگزار می‌گردد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *