صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

فراخوان رئیس عدلیه به اصحاب رسانه

صفحات داخلی

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش: مدرسه؛ محور واقعی تحول در آموزش و پرورش است

۱۶ شهريور ۱۴۰۴ - ۱۴:۴۹:۰۵
کد خبر: ۴۸۵۵۰۸۲
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مدرسه؛ محور واقعی تحول در آموزش و پرورش است، گفت: مدرسه به محیطی تبدیل شود که خود برای دستیابی به اهداف آموزشی برنامه‌ریزی کند و مسئولیت تحقق آن اهداف را بر عهده گیرد.

به گزارش دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش، محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در بازدید از کارگاه آموزشی معلمان، مدیران و کارشناسان مجری اجرای آزمایشی طرح «برنامه درسی مدرسه‌ای»، با انتقاد از نگاه متمرکز و دستوری به آموزش، گفت: سال‌هاست برنامه‌ها در ستاد نوشته و به مدارس ابلاغ می‌شود، اما امروز شرایط جدیدی پیش روی ماست، لذا باید مدرسه به محیطی تبدیل شود که خود برای دستیابی به اهداف آموزشی برنامه‌ریزی کند و مسئولیت تحقق آن اهداف را بر عهده گیرد.

وی ادامه داد: دیگر کافی نیست معلم تنها مجری کتاب درسی باشد بلکه معلمان و مدیران باید احساس مسئولیت مستقیم نسبت به یادگیری تک‌تک دانش‌آموزان داشته باشند و حتی در شرایط دشوار، مسیر آموزش را ادامه دهند.

دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش اجرای آزمایشی طرح «برنامه درسی مدرسه‌ای» را فرصتی ارزشمند دانست و اظهار کرد: تجربه‌ای که تولید می‌شود، می‌تواند الگوی ملی برای توانمندسازی مدرسه به‌عنوان یک محیط یکپارچه باشد.

وی با اشاره به تنوع شرایط مدارس در سراسر کشور گفت: ما بیش از پانصد مدارس یک‌نفره داریم تا مدارسی با بیش از هزار دانش‌آموز، لذا باید یک نسخه آموزشی متناسب با شرایط هر مدرسه نوشته شود تا هیچ مدرسه‌ای احساس نکند نادیده گرفته شده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش تأکید کرد: شبکه‌سازی میان مدارس و روایت تجربه‌های موفق، می‌تواند منبع الهام و انگیزه برای سایر مدارس باشد و هر مدرسه باید تجربه‌های خود را مستند و منتقل کند تا سرمایه‌ای مشترک برای نظام آموزشی کشور شکل گیرد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به آینده این طرح گفت: اگر مدارس به درستی توانمند شوند و معلمان نقش محوری خود را ایفا کنند، می‌توانیم به تحولی واقعی در آموزش کشور دست یابیم که این مسیر البته دشوار است، اما تنها راهی است که ما را به آموزش‌وپرورش آینده‌ساز می‌رساند.

انتهای پیام/


برچسب ها: آموزش و پرورش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *