صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

فراخوان رئیس عدلیه به اصحاب رسانه

صفحات داخلی

مهمترین کلاهبرداری‌های بازاریابی وابسته در سال ۲۰۲۵ که باید بشناسید

۱۰ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۷:۴۱
کد خبر: ۴۸۳۸۹۵۹
دسته بندی‌: مجله حقوقی ، عمومی
هرچند بازاریابی وابسته ابزاری قدرتمند برای تبلیغ برند‌هاست، اما افزایش محبوبیت این نوع بازاریابی، علاوه بر جنبه‌های مثبت آن می‌تواند تهدیداتی همچون کلاهبرداری را نیز برای شرکت‌ها به همراه داشته باشد.

بازاریابی وابسته «Affiliate marketing» ابزاری قدرتمند برای تبلیغ برند‌ها است. افیلیت مارکتینگ یک مدل کسب‌وکار آنلاین است که در آن بازاریاب وابسته، محصولات یا خدمات سایر شرکت‌ها را تبلیغ می‌کند و هر فروشی که از طریق انجام می‌شود، پورسانتی از آن دریافت می‌کند.

با افزایش محبوبیت این نوع بازاریابی، ارائه‌دهندگان خدمات وابسته متقلب بیشتری ظاهر می‌شوند که تهدیدی کاملاً ملموس برای شرکت‌های قانونی هستند که به دنبال جذب مشتریان جدید هستند. دلایلی که موجب می‌شود این نوع بازاریابی یک تهدید برای شما محسوب شود به این قرار است:

هدر دادن پول: بودجه خود را بدون هیچ‌گونه بازگشت سرمایه (RoI) خرج می‌کنید.

ایجاد ترافیک صفر: این کار ممکن است شرکت شما را در معرض دید برخی از دنبال‌کنندگان جدید قرار دهد، اما به دلیل لینک‌های غیرقابل کلیک، تبلیغات استیک شده (قفل شده) و اجرای فنی ضعیف یک صفحه تبلیغاتی، به آنها اجازه نمی‌دهد فوراً با برند شما آشنا شوند.

خراب کردن اعتبار: اغلب، شما در معرض این خطر هستید که برند خود را در کنار تبلیغات مشکوکی ببینید که الگوریتم‌های معاملاتی رمزنگاری شگفت‌آوری را ​​​​وعده می‌دهند، عروس‌های سفارش پستی ارائه می‌دهند یا شما را به کسب ثروت در شرط‌بندی فوتبال دعوت می‌کنند.

ما یک بررسی کامل از کلاهبرداری‌های گسترده بازاریابی وابسته که باید در سال ۲۰۲۵ مراقب آنها باشید، تهیه کرده‌ایم و در آن توصیه‌هایی در مورد نحوه برخورد با آنها ارائه داده‌ایم.

۱- نسبت‌های دروغین (False attributions)

این یک روش کلاهبرداری است که در آن یک شرکت وابسته به طور دروغین هر زمان که مشتری چیزی از برند شما خریداری می‌کند، اعتبار کسب می‌کند. نسبت‌های دروغین را می‌توان با تکنیک‌های مختلفی صحنه‌سازی کرد، اما موثرترین آن، پر کردن کوکی‌ها (cookie stuffing) نام دارد.

پر کردن کوکی‌ها به این معنی است که یک ارائه‌دهنده نادرست، حجم زیادی از فایل‌های کوکی را روی رایانه کاربر قرار می‌دهد و این امر امکان ردیابی فعالیت آنلاین آنها را فراهم می‌کند. در صورتی که کاربر تصمیم به خرید از وب‌سایت شما بگیرد، «هیولای کوکی» به دروغ تبدیل را به نام خود ثبت می‌کند، حتی اگر هیچ ارتباطی با آن نداشته باشد.

نحوه تشخیص:

معمولاً نسبت‌های دروغین را می‌توان با موج غافلگیرکننده‌ای از تبدیل‌ها تشخیص داد، به خصوص اگر ادعا شود که از یک ارائه‌دهنده وابسته کوچک هستند که قیمت پایینی برای خدمات خود دریافت می‌کنند.

۲- ترافیک نامعتبر (Invalid traffic)

ترافیک نامعتبر اساساً هر نوع ترافیکی است که به وب‌سایت شما می‌آید. به عبارت دیگر، کسی می‌تواند روی لینکی کلیک کند نه به این دلیل که می‌خواهد درباره محصول شما بیشتر بداند، بلکه به این دلیل که فریب خورده است.

یا حتی بدتر از آن، می‌تواند ربات‌هایی باشند که بار‌ها و بار‌ها روی لینک کلیک می‌کنند، تحت پوشش IP‌های متعدد، تا معیار‌های کلیک را افزایش دهند. طبق گفته گوگل، شما برای کلیک‌های نامعتبر هزینه‌ای دریافت نخواهید کرد، زیرا در درازمدت هیچ ارزشی برای برند ایجاد نمی‌کنند.

با این حال، اگر بودجه همکاری در فروش شما قبلاً به وضعیت خطرناک و مبهم ترافیک بی‌فایده ملحق شده باشد، نمی‌توانید پول خود را از ارائه دهنده پس بگیرید.

نحوه تشخیص:

اغلب اوقات، ترافیک نامعتبر با نرخ تبدیل نامتناسب پایین‌تری همراه است، گاهی اوقات اصلاً نرخ تبدیل وجود ندارد. با این حال، نرخ تبدیل پایین همیشه نشان‌دهنده ترافیک نامعتبر نیست، گاهی اوقات این ناهنجاری می‌تواند ناشی از یک وب‌سایت نامناسب یا قیمت‌گذاری ضعیف باشد. با این حال، اگر افراد زیادی کلیک می‌کنند، اما هرگز خرید نمی‌کنند، این یک دلیل موجه برای سوءظن است.

اگر فکر می‌کنید قربانی این طرح شده‌اید، می‌توانید آن را به گوگل گزارش دهید تا آنها تحقیقات ترافیک نامعتبر را انجام دهند.

۳- جعل هویت دامنه (Domain impersonation)

جعل هویت دامنه یکی دیگر از ترفند‌های کلاهبرداری است، یک عامل مخرب یک سایت جعلی را طراحی می‌کند که از یک سایت واقعی تقلید می‌کند، سپس از آن برای هدایت بازدیدکنندگان به یک طرح وابسته استفاده می‌کند. این می‌تواند منجر به نسبت‌های گمراه‌کننده و پرداخت‌های غیرمجاز به ارائه‌دهندگان نادرست شود.

برای جلوگیری از این امر، باید با دقت شبکه‌های وابسته آنها را رصد کنید و مراقب افزایش غیرمنتظره ترافیک ورودی باشید.

بنابراین، قبل از استخدام، باید شرکت‌های وابسته را به طور کامل بررسی کنید. این ممکن است شامل بررسی حضور آنلاین آنها، تأیید منشأ بازدیدکنندگان آنها و بررسی هرگونه فعالیت جعلی گذشته و همچنین بررسی بازخورد مشتریان معتبر آنها باشد.

نحوه تشخیص:

بازدید‌های وابسته را از نزدیک پیگیری کنید.  با استفاده از راه‌حل‌های تحلیلی برای نظارت و ارزیابی کلیک‌های ارجاعی و همچنین پیکربندی اعلان‌ها برای ترافیک غیرطبیعی می‌توان این کار را انجام داد.

۴- تبلیغات انباشته (Stacked ads)

این یک سناریوی معمول است. یک کاربر روی لینکی کلیک می‌کند که مثلاً به مجموعه‌ای از تصاویر پس‌زمینه جذاب صفحه اصلی منتهی می‌شود و سپس تعدادی تب دیگر در مرورگرش ظاهر می‌شوند. نیازی به گفتن نیست که هیچ‌کس نمی‌خواهد با این موضوع کنار بیاید و تبی که شرکت شما را نشان می‌دهد با عصبانیت بسته می‌شود.

در بدترین حالت، برند شما در معرض دید منفی قرار می‌گیرد. کاربران ممکن است فکر کنند که شما از تاکتیک‌های آزاردهنده‌ای برای تبلیغ محصول خود استفاده می‌کنید، بدون اینکه حتی خودتان متوجه آن باشید! در نتیجه، رقبای شما ممکن است پیشی بگیرند، زیرا در وضعیت مطلوب‌تری دیده می‌شوند.

نحوه تشخیص:

تشخیص تبلیغات انباشته بسیار دشوار است، آنها به اسکریپت‌ها و ربات‌های خودکار متکی هستند که تبلیغات شما را با خیال راحت زیر لایه‌ای از تبلیغات بی‌کیفیت دفن می‌کنند. باز هم، باید مراقب افزایش غیرطبیعی ترافیک باشید که بازده مالی کمی دارد یا اصلاً ندارد.

یکی دیگر از تاکتیک‌های مفید این است که ارائه‌دهندگان خدمات وابسته خود را دوباره بررسی کنید، کمپین‌های فعلی خود را از نزدیک رصد کنید و گزارش‌های شفافی در مورد نحوه و با کدام ابزار‌ها به صورت آنلاین اجرا می‌شوند، درخواست کنید.

 ۵- پیشنهاد قیمت برند (Brand bidding)

پیشنهاد قیمت برند وضعیتی است که در آن کلمات کلیدی مرتبط با شرکت و محصولات شما ربوده می‌شوند تا ترافیکی که باید به وب‌سایت شرکت دیگری اختصاص داده می‌شد، هدایت شود. با این حال، این می‌تواند به صورت معکوس عمل کند و شریک وابسته می‌تواند کلمات کلیدی شخص دیگری را بدزدد تا ترافیک ورودی شما را افزایش دهد.

هر دو وضعیت مضر هستند. در سناریوی اول، شما در معرض خطر از دست دادن مشتریانی هستید که به سختی به دست آورده‌اید، در حالی که در حالت دوم ممکن است به دلیل روش‌های بازاریابی بی‌پروا گزارش شوید و اعتبار خود را به خطر بیندازید. (در برخی موارد ممکن است منجر به طرح دعوی شود.)

نحوه تشخیص:

پیشنهاد قیمت برند کاملاً مبهم است. برای جلوگیری از آن، باید روی کلمات کلیدی خودتان پیشنهاد قیمت دهید تا کسی نتواند آنها را بدزدد، و همچنین بر کمپین‌های وابسته نظارت کنید تا مطمئن شوید که قوانین «بازی منصفانه» را نقض نمی‌کنند و اعتبار شما را حفظ می‌کنند.

علاوه بر این، توصیه می‌شود که استراتژی بهینه‌سازی موتور جست‌و‌جو (SEO) خود را زیر نظر داشته باشید تا از گنجاندن کلمات کلیدی جستجوی ناخواسته جلوگیری کنید.

نکات پایانی

کلاهبرداری‌های وابسته می‌توانند به سرعت بودجه بازاریابی شما را تخلیه کنند، معیار‌های بازخورد مفید را تحریف کنند و حتی اعتبار برند شما را به خطر بیندازند. 

منبع: پلیس فتا

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *