صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

فراخوان رئیس عدلیه به اصحاب رسانه

صفحات داخلی

امضای تفاهمنامه سه‌جانبه برای برچیدن مدارس سنگی/ وزیر آموزش و پرورش: وجود یک مدرسه سنگی نیز برای ما ننگ است

۰۶ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۱:۲۷:۳۰
کد خبر: ۴۸۳۸۲۹۲
وزیر آموزش و پرورش با بیان یانکه یک وجود مدرسه سنگی در کشور برای ما ننگ است گفت: توجه و اصلاح چنین مدارسی و ساخت مدارس استاندارد، در الویت فعالیت ماست.

آئین امضای تفاهمنامه سه جانبه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه در راستای برچیدن مدارس سنگی صبح امروز ۶ خردادماه ۱۴۰۴ در اردوگاه امام خمینی (ره) لواسان برگزار شد.

در ابتدای ابن مراسم که قرار بود عملیات اجرایی احداث ۱۱۵۱ کلاس درس استاندارد و نخستین دوره آموزشی توانمندسازی مربیان اردوها، برگزار شود، توسلی، رئیس مرکز حرکت‌های مردمی و جهادی بنیاد علوی، اظهار داشت: در این دوره، رئیس بنیاد علوی به موضوع تربیت و فعالیت‌های فرهنگی دانش‌آموزی توجه بیشتری معطوف کرده تا مسیری نو برای اردو‌های هدفمند دانش‌آموزان فراهم شود.

وی افزود: اردو‌های تفریحی و تربیتی در الگوی جدید، نه به عنوان هدف، بلکه به عنوان ابزاری در راستای تحقق هدف برگزار می‌شوند.

توسلی تصریح کرد: در این اردوها، دانش‌آموزان به عنوان استعداد‌ها و کنشگران در تحقق عدالت اجتماعی حضور خواهند داشت؛ همچنین معلمان و مربیان به عنوان راهبران توانمندسازی و تربیت چندساحتی ایفای نقش خواهند کرد.

رئیس مرکز حرکت‌های مردمی و جهادی بنیاد علوی اظهار داشت که اگر این سه عنصر (معلم، دانش‌آموز و اردو) به درستی کنار هم قرار گیرند، زیست‌بومی برای تحقق عدالت اجتماعی شکل خواهد گرفت که هدف بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی نیز به شمار می‌رود.

این مقام مسئول ادامه داد: لازم است دانش‌آموزان از طبقات محروم، به فرصت‌های پیش رو دست یابند و خود و ظرفیت‌های محیط و اطرافشان را شناسایی کنند.

رئیس مرکز حرکت‌های مردمی و جهادی بنیاد علوی در خاتمه اظهاراتش اضافه کرد: ۱۲۰ نفر از مربیان به عنوان راهبران مسیر و الگو حضور دارند.

ساخت مدارس جدید استاندارد با همراهی خیرین ادامه دارد

در ادامه این مراسم سردار حسین دهقان، رئیس بنیاد مستضعفان به ایراد سخن پرداخت و گفت:باید برای بچه‌ها و دانش آموزان، محیطی امن و مناسب برای تحصیل فراهم آوریم.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: آینده این کشور را فرزندان ما می‌سازند، بنابراین باید در فضایی شایسته و استاندارد رشد کنند. مدرسه، جایی است که شخصیت و باور‌های نسل آینده شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به تجربه‌های چهل سال گذشته افزود: زمان آزمون و خطا به پایان رسیده و آینده، حاصل تصمیم‌های امروز ماست. دیگر نباید در گذشته متوقف بمانیم یا دنبال مقصر بگردیم، بلکه باید همه با هم مسئولیت موفقیت‌ها و چالش‌ها را بپذیریم و رو به جلو حرکت کنیم.

دهقان تأکید کرد که اشتباهات گذشته نباید تکرار شود و مسیر اصلاح تنها از پذیرش خطا و اراده تغییر می‌گذرد.

وی یادآور شد که در دهه‌های قبل، دانش‌آموزان در شرایط سخت و نامناسب تحصیل می‌کردند و یک معلم مسئول آموزش چند پایه بود؛ اما امروز باید اجازه ندهیم این مشکلات دوباره به آموزش کشور آسیب بزنند.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به همکاری گسترده خیرین مدرسه‌ساز در سراسر کشور، حتی در مناطق کم‌جمعیت، گفت: با همراهی خیرین، ساخت مدارس جدید استاندارد با جدیت ادامه دارد و ما مصمم به تحقق این شعار هستیم.

آموزش و پرورش تکیه‌گاه راهبردی کشور است

پایان بخش برنامه‌های این مراسم به اظهارات وزیر آموزش و پرورش اختصاص داشت، علیرضا کاظمی در این مراسم اظهار داشت: سردار دهقان از نخستین مسئولینی بود که به حرکت عظیم نهضت مدرسه‌سازی پیوست. امروز شاهد هستیم که همت بنیاد مستضعفان بر آن است که مسئله فضای آموزشی را برای آموزش و پرورش حل کند.

کاظمی اظهار داشت: ما آینده را می‌سازیم و آینده را آنگونه که می‌خواهیم می‌سازیم. نظام تعلیم و تربیت نخستین و مهمترین پایگاه ساخت آینده کشور است و آینده توسط دانش آموزانی رقم می‌خورد که توسط ما تربیت می‌شوند.

مقام عالی نظام تعلیم و تربیت تاکید کرد: آموزش و پرورش تکیه‌گاه راهبردی کشور است. اینکه در برنامه راهبردی بنیاد مستضعفان اهمیت بر توسعه عدالت پایدار در آموزش و درمان گذاشته شده، قابل ستایش است.

کاظمی توضیح داد: امروز شاهد فعالیت و بهره‌برداری از صد‌ها هزار کلاس و مدرسه هستیم. هزار مدرسه امروز در کشور فعال است، اما یک مدرسه سنگی در کشور برای ما ننگ است و قابل پذیرش نیست. آغاز توجه و اصلاح چنین مدارسی و ساخت مدارس استاندارد، در الویت فعالیت ماست. امید داریم تحولی در توسعه فضای آموزشی کشور رقم بزنیم.

به گفته وزیر آموزش و پرورش تاکنون هیچ رئیس جمهوری این میزان توجه و وقت و زمان را صرف توسعه آموزشی نکرده است. در چنین شرایطی است که دیگر نهاد‌های کشور نیز پای کار می‌آیند.

کاظمی ابراز امیدواری کرد تا اثرات و برکات عملیات توانمندسازی معلمان امروز را در دهه آینده شاهد باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بخش مهم تحول در ساختار آموزشی کشور کیفیت است، گفت: ما با تولید محتوای بینشی و علمی با کیفیت معلمان را تحت عنوان طرح کیفیت بخشی به روز می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به ایجاد موقعیت‌های تربیتی رشد دهنده اشاره کرد و گفت: بچه‌های مناطق محروم و معلمان در دوره آموزشی توانمندسازی مربیان و اردو‌های دانش‌آموزی از موقعیت‌های تربیتی ویژه‌ای برخوردار می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: باید معلمان با دانش و کیفیت تربیت کنیم. امروز دانش‌آموزان ما با یک جنگ شناختی مواجه هستند و دشمن بینش دانش‌آموزان ما را هدف قرار داده است و سعی دارد با غلبه بر اعتقادات دانش آموزان نگرش خود را تحمیل کند، اما ما زمانی موفق هستیم که اردو‌های ما بتواند در برابر این غول‌ها و ابزار‌های غربی مقابله کرده و سطح بینش و آگاهی دانش آموزان را به استاندارد لازم برسانیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *