صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

صفحات داخلی

مراسم تحلیف داوران و میانجی‌گران استان گیلان برگزار شد

۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰:۲۷
کد خبر: ۴۷۷۲۱۶۳
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
مراسم تحلیف و اعطای پروانه حرفه‌ای داوری با حضور معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان گیلان در امور شورا‌های حل اختلاف و تعدادی از معاونین قضایی رئیس کل دادگستری برگزار شد.

خبرگزاری میزان - دومین مراسم تحلیف و اعطای پروانه حرفه‌ای داوری با حضور معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان گیلان در امور شورا‌های حل اختلاف و تعدادی از معاونین قضایی رئیس کل دادگستری برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرمحمدی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان گیلان در امور شورا‌های حل اختلاف با اشاره به اینکه نهاد داوری به منظور کاهش مراجعات مردم به دادگستری‌ها و واگذاری امر داوری به خود مردم در راستای اجرای برنامه عملیاتی قوه قضاییه تاسیس شده است، گفت: ترویج صلح و سازش با استفاده از ظرفیت قانونی داوری یکی از راهکار‌هایی است که می‌تواند دستگاه قضا را در پیشبرد سند تحول کمک کند.

وی در ادامه تصریح کرد: در این مراسم برای ۲۶ نفر پروانه داوری صادر شده که شامل ۶ پروانه تخصصی و ۲۰ پروانه داوری عمومی است و این افراد پس از ثبت نام، برگزاری آزمون، مصاحبه علمی و گذراندن مراحل گزینش انتخاب شده‌اند.

گفتنی است در پایان مراسم تحلیف داوران ضمن ادای سوگند در پیشگاه قرآن کریم و قرائت سوگند نامه داوری، به طور رسمی کار خود را آغاز کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *