رئیس کل دادگستری استان گیلان: با اجرای قانون حدنگار درصد زیادی از پرونده‌های محاکم کاهش می‌یابد

17:31 - 19 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۲۰۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان گیلان: با اجرای قانون حدنگار درصد زیادی از پرونده‌های محاکم کاهش می‌یابد
نشست شورای حفظ حقوق بیت المال با حضور رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال با اشاره به اهمیت قانون حدنگار گفت: با اجرای قانون حدنگار درصد زیادی از پرونده‌های محاکم قضایی کاهش می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه هدف مسئولان باید جلب رضایت عمومی مردم و رعایت ضوابط قانونی در جامعه و کمک به زندگی اجتماعی مسالمت آمیز آحاد مردم باشد تصریح کرد: هر چقدر تشکیل پرونده قضایی کاهش یابد به آرامش جامعه کمک کرده‌ایم.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با تاکید بر سنددار کردن اراضی اظهار کرد: ساخت و ساز‌های غیر مجاز در داخل شهر‌ها ناشی از نداشتن سند است که خسارات جبران ناپذیری را به بافت شهری وارد کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با بیان اینکه طرح هادی مشکلات زیادی را در استان گیلان برای روستاییان ایجاد کرده است، گفت: باید رفع تداخلات در روستا‌هایی که دچار اختلافاتی بین بنیاد مسکن و منابع طبیعی هستند در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به دغدغه‌های رئیس قوه قضاییه در خصوص تغییر کاربری‌ها بیان کرد: دستگاه‌های متولی باید با اعمال حاکمیت مقتدرانه و به نفع مردم از سوءاستفاده متصرفان و سودجویان جلوگیری کرده و مدیرانی را که به قانون تمکین نکرده و در مسیر انحراف قدم بر می‌دارند از دایره خدمت حذف کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: حدنگاری صدور سند

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *