صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

صفحات داخلی

امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عربستان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی دیدار کرد

۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲:۴۹
کد خبر: ۴۷۶۲۹۳۰
وزیر امور خارجه که منظور شرکت در اجلاس اضطراری وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی درباره فلسطین به جده سفر کرده، با وزیر خارجه این کشور و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی دیدار کرد.

خبرگزاری میزان - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان که منظور شرکت در اجلاس اضطراری وزرای خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی درباره فلسطین به جده سفر کرده، با فیصل بن‌فرحان، وزیر خارجه عربستان به‌طور دوجانبه دیدار و گفت‎وگو کرد.

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از این دیدار، از قبول پیشنهاد ایران برای برگزاری این اجلاس فوق‎العاده و حمایت از آن و نیز میزبانی نشست ویژه فلسطین در مقر دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی تشکر کرد و بر اهمیت اتخاد موضع منسجم و قوی در این اجلاس در حمایت از فلسطین و تلاش مؤثر برای پایان دادن به جنایت جنگی علیه فلسطینیان تاکید کرد.  

وزیر امور خارجه با اشاره به موضع مشترک ایران و عربستان در ضرورت حمایت از فلسطین، گفت: انتطار ما آن است که در این اجلاس علاوه بر مواضع مشترک، گام‌های مؤثر برای حمایت از فلسطین و پایان نسل‌کُشی فلسطینان برداشته شود.  

وی از روند همکاری‌های دو کشور نیز ابراز خرسندی و با طرح برخی موضوعات و اولویت‌های مشترک همکاری، برای پیشبرد این روند ابراز آمادگی کرد.  

امیرعبداللهیان تقویت روابط اقتصادی و تجاری و تسهیل فعالیت‌های تجار را یک از اولویت‌های مهم دانست و گفت: لازم است همسو با روند رو به رشد روابط سیاسی، زمینه‌های تقویت این بخش از همکاری‌های دوجانبه را تسهیل کنیم.  

فیصل بن‌فرحان نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار با اشاره به وضعیت سخت فلسطین و شرایط اسفناک انسانی در غزه، بر اهمیت اجلاس جده در مسیر تداوم تلاش‌ها برای پایان جنگ علیه فلسطین تاکید کرد.

وی بر اهمیت تلاش‌های دسته‎جمعی کشور‌های اسلامی چه در سازمان همکاری اسلامی و چه در مجامع بین‌المللی از جمله سازمان ملل تاکید کرد.  

بن‌فرحان از روند روابط دو کشور نیز ابراز خرسندی و بر اراده عربستان برای برداشتن گام‌های جدید در مسیر پیشبرد روابط تاکید کرد.  

طرفین با طرح برخی موضوعات مورد اهتمام در حوزه روابط دوجانبه، نسبت به تلاش مشترک برای تحقق برنامه‌ها و اهداف مشترک توافق کردند.  

دو طرف سلام متقابل رؤسای دو کشور را ابلاغ کردند.

دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی

وزیر امور خارجه با حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان با تشکر از اهتمام دبیرکل سازمان همکاری اسلامی به مسئله غزه و تلاش‌های وی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، نسبت به وضعیت وخیم انسانی در فلسطین به‌ویژه در نوار غزه به شدت ابراز نگرانی کرد.

وزیر امور خارجه از دبیرکل سازمان همکاری اسلامی برای اجابت فوری درخواست ایران و برخی دیگر از کشور‌های اسلامی برای برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای وزیران امور خارجه تشکر کرد.

امیرعبداللهیان مسئله فلسطین را مسئله محوری و مرکزی جهان اسلام دانست و بر ضرورت تلاش قوی‌تر و موثرتر سازمان همکاری اسلامی برای پایان دادن هر چه سریع‌تر به جنایت جنگی علیه ملت مظلوم فلسطین به‌ویژه فاجعه انسانی در غزه تاکید کرد.

وی اهمیت اجلاس جاری غزه همزمان با تداوم وضعیت فاجعه‌بار انسانی را در نوار غزه برشمرد و تاکید کرد: لازم است کشور‌های اسلامی شرکت کننده در این نشست با اتخاذ تصمیمات قوی، پیام محکم و بازدارنده به رژیم صهیونیستی و حامیان آن ارسال کرده و گام‌های قوی برای پایان دادن به این نسل‌کُشی بیرحمانه بردارند.

وزیر امور خارجه همچنین از روند تعامل و مشورت‌های ایران و دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی به‌ویژه تماس‌ها و رایزنی‌های مشترک با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ابرار خرسندی و با توجه به ابعاد و آثار مثبت حاصله، از تداوم این مشورت‌ها و همکاری‌ها استقبال کرد.

حسین ابراهیم طه نیز با تشکر از موضع قوی ایران در حمایت از فلسطین و ابتکار و مشارکت وزیر امور خارجه در این نشست، به تشریح برخی تلاش‌ها و اقدامات سازمان همکاری اسلامی درباره تحولات فلسطین پرداخت و آمادگی خود را برای پیگیری مجدانه تصمیمات شورای وزیران خارجه سازمان همکاری اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین اظهار داشت.

 

در حال تکمیل...

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *