صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

صفحات داخلی

آزار جنسی نظام‌مند کودکان در زندان‌های آمریکا؛ ۲۰۰ شکایت در مریلند ثبت شد

۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵:۱۰
کد خبر: ۴۷۵۹۳۸۱
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
‌داده‌های منتشر شده نشان می‌دهد که آزار جنسی کودکان در زندان‌های آمریکا موضوعی نظام‌مند و بحرانی فراگیر است که سال‌های زیادی نادیده گرفته شده است.

خبرگزاری میزان - از زمانی که قانون‌گذاران مریلند در سال گذشته میلادی محدودیت‌های مربوط به شکایت‌ها درباره سوءاستفاده جنسی از کودکان را حذف کردند، تعداد شکایت‌هایی که از زندان‌های نوجوانان این ایالت ثبت شده به ۲۰۰ مورد افزایش یافته است.

جدیدترین شکایتی که هفته گذشته به نمایندگی از ۶۳ شاکی مطرح شد، حاکی از سوءاستفاده گسترده در ۱۵ بازداشتگاه نوجوانان است؛ برخی از آن‌ها از این پرونده‌ها بسته شده و برخی دیگر همچنان باز هستند.

دستکم ۱۰ شکایت دیگر درباره سوءاستفاده از کودکان زندانی پیش از این براساس تغییر قانون مریلند که در ماه اکتبر (آبان ماه) اجرایی شد، ثبت شده بود و در‌ها را برای شکایت قربانیان سوءاستفاده جنسی در دوران کودکی بدون توجه به سن یا مدت زمان آن‌ها باز کرد.

 قانون‌گذاران این تغییر را با در نظر گرفتن رسوایی آزار جنسی کلیسای کاتولیک پس از یک گزارش تحقیقاتی که دامنه این مشکل را در بالتیمور نشان داد، تصویب کردند.

اما در ماه‌های اخیر، کانون توجه غیرمنتظره‌ای بر روی سیستم‌های بازداشت اطفال این ایالت قرار گرفته است.

پرونده‌های معلق در این زمینه ممکن است با تاخیر‌های قابل توجهی مواجه شوند، زیرا قانون قربانیان کودک با چالش قانون اساسی پیش‌بینی شده گسترده‌ای روبه‌رو است که ابتدا باید حل شود.

موج دعوی قضایی همچنین در حالی رخ می‌دهد که قانون‌گذاران مریلند به دنبال تقویت نظارت بر سیستم قضایی نوجوانان این ایالت هستند و در نظر دارند برخی اقدامات اصلاحی مصوب ۲۰۲۲ را به عقب بازگردانند؛ پیشنهادی که منتقدان می‌گویند احتمالا منجر به حضور تعداد بیشتری از کودکان در پشت میله‌های زندان می‌شود.

بحرانی نظام‌مند در زندان‌های نوجوانان آمریکا

شکایتی که هفته گذشته ثبت شد، به موضوعی می‌پردازد که وکلای شکات آن را یک مشکل نظام‌مند می‌نامند که در شبکه بازداشتگاه‌های نوجوانان آمریکا نفوذ کرده است؛ این اتهامات چندین دهه از سال ۱۹۶۹ تا ۲۰۱۷ را در بر می‌گیرد.

اداره زندان‌های نوجوانان این ایالت مدت‌هاست که به دلیل شرایط نامناسب در داخل زندان‌های خود با انتقاداتی مواجه بوده است.

«اریک سولومون»، سخنگوی اداره زندان‌های مریلند، گفت که هنوز شکایت اخیر به این اداره ابلاغ نشده است.

در میان شاکیان شکایت اخیر زنی وجود دارد که می‌گوید تنها ۷ سال داشته که در زندان کودکان «واکستر» در سال ۱۹۹۲ مورد آزار جنسی قرار گرفته است.

طبق این شکایت، یکی از کارکنان آزارگر گفته که این زن در آن زمان کوچکترین دختر در زندان واکستر بوده است؛ زندان واکستر در نهایت در سال ۲۰۲۲ بسته شد.

بسیاری از شاکیان گفتند که سوءاستفاده کنندگان به آن‌ها غذای اضافی، تماس‌های تلفنی، وقت بیرون از زندان و سایر پیشنهادات ارائه می‌کردند؛ برخی دیگر گفتند که تهدید به خشونت، سلول انفرادی، مجازات طولانی‌تر و انتقال به مراکز با شرایط سخت‌تر شده‌اند.

علاوه بر افسران زندان، این شکایت شامل اتهاماتی علیه پرستاران، کتابداران، معلمان، مشاوران و دیگر افراد است؛ بسیاری از قربانیان می‌گویند که آن‌ها سوءاستفاده را گزارش کرده‎اند، اما مدیران زندان‌ها هیچ کاری برای رسیدگی به آن انجام نداده‎اند.

براساس این شکایت، یکی از قربانیان نوجوان به دلیل عوارض ناشی از تجاوز‌های مکرر، در بیمارستان بستری شد؛ این موارد سوءاستفاده در زندان «مونتروس» بالتیمور، رخ داد.

یک قربانی مرد می‌گوید که در زمان بازداشت او در دوران کودکی ۲ نگهبان شبانه وارد سلول او می‌شوند و به نوبت او را کتک می‌زنند و به او تجاوز می‌کنند.

نادیده گرفتن آزار جنسی کودکان در زندان‌های آمریکا

 او در اوایل دهه ۲۰۰۰ در زندان «هیکی جونیور» که هنوز در حال فعالیت بود در بالتیمور بازداشت شد؛ طبق این شکایت، قربانی برای جراحات وارده در جریان حملات به دنبال مداوا بود، اما پزشک اظهارات او را باور نکرد.

در یک شکایت جداگانه که در ماه دسامبر گذشته (آذر ماه) ارائه شد، شاکیان، مدرسه «هیکی جونیور» را «محل آزار جنسی» نامیدند و اداره زندان‌های نوجوانان را متهم کردند که برای چندین دهه چشم خود را بر روی این موضوع بسته است.

«جروم بلاک»، وکیل مدافع شاکیان در جدیدترین پرونده، گفت که برخی از مشکلات مستند شده در شکایت احتمالا ادامه دارد؛ او گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد که باور کنیم چیزی تغییر کرده است و وضعیت در حال بهبودی است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *