صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

صفحات داخلی

شرایط وخیم مهاجران در مراکز بازداشت ایتالیا؛ یک پناهجوی دیگر خودکشی کرد

۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱:۴۰
کد خبر: ۴۷۵۸۵۶۴
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
خودکشی یک پناهجوی دیگر در یک مرکز بازداشت مهاجران در ایتالیا بار دیگر توجه افکار عمومی را به وضعیت این مراکز جلب کرده است.

خبرگزاری میزان - پس از خودکشی یک پناهجوی ۲۲ ساله اهل گینه در یک مرکز بازداشت پناهجویان در ایتالیا، مهاجران با حضور در مقابل این مرکز در اطراف شهر رم تجمع کردند.

این جوان ۲۲ ساله روز شنبه گذشته در مرکز بازداشت پناهجویان در «پونته گالریا» در حومه رم خودکشی کرد.

این جوان اهل گینه پیش از خودکشی بر روی دیوار نوشته بود: اگر بمیرم، دوست دارم جسدم را به آفریقا ببرند، مادرم خوشحال شود.

این جوان مهاجر در پیام خداحافظی خود نوشته است: سربازان ایتالیایی به جز پول چیزی نمی‌فهمند.

این خودکشی منجر به ایجاد اعتراض و ناآرامی در میان افراد حاضر در این مرکز شد و پلیس برای متوقف کردن اعتراضات دست به اقدامات خشونت‌بار از جمله گاز اشک‌آور زده و با معترضان درگیر شده است.

اعتراضات مشابهی در یک مرکز بازداشت دیگر مهاجران در شمال شرقی ایتالیا و جایی که یک مهاجر از پشت بام سقوط کرد و در شرایط وخیم به بیمارستان منتقل شد، برگزار شده است.

سیاه‌چاله‌هایی که زندگی را می‌بلعند

یک نهاد حقوق بشری ایتالیایی با اشاره به خودکشی این جوان آفریقایی در یادداشتی با عنوان «سیاه‌چاله‌هایی که زندگی را می‌بلعند» به این موضوع پرداخته است.

خودکشی یک پسر ۲۲ ساله اهل گینه به نام «عثمان سیلا» که در مرکز دائمی اخراج پناهجویان «پونته گالریا» در رم رخ داد، مرگی دیگر ناشی از یک سیستم بازداشت نامشروع و غیرانسانی است؛ سیستمی که نه‌تنها آزادی شخصی افراد را بدون ارتکاب جرم سلب می‌کند، بلکه اجازه می‌دهد تا آن‌ها قربانی شوند؛ این اظهار نظر «ائتلاف ایتالیایی برای آزادی و حقوق مدنی» (CILD) است که اینگونه ادامه می‌دهد: مراکز بازداشت پناهجویان سیاهچاله‌های هستند که در آنها حقوق، حتی ابتدایی‌ترین حقوق، بهداشت، دفاع قانونی، ارتباطات و همه چیز انکار می‌شود.

به گزارش ایتالی ۲۴، پناهجویان ماه‌ها در بازداشت هستند، در شرایط نامناسبی زندگی می‌کنند که برای جامعه مدنی نامرئی است و برای ورود به این مراکز نیاز به مجوز‌های خاص از سوی استان‌هایی است که به‌طور فزاینده‌ای تمایلی به اعطای آن‌ها ندارند، بنابراین این مکان‌ها کاملا مبهم اداره می‌شوند.

این مراکز نیز به مدیریت افراد خصوصی سپرده شده‌اند که از سلب آزادی پناهجویان سود می‌برند؛ در پونته گالریا، نهاد مدیریتی یک سازمان چند ملیتی سوئیسی است.

علیرغم شکایت‌های جامعه مدنی و تحقیقات دادستانی در مورد این مراکز، دولت ایتالیا مدت بازداشت را تا ۱۸ ماه افزایش داده، مدیریت مراکز جدید را به مهندسان نظامی سپرده و با آنها قرارداد منعقد کرده است.

اعتراض پناهجویان بازداشت شده برای چندمین بار

اعتراضاتی از سوی پناهجوین بازداشت شده در پونته گالریا در جریان است و به اعتراضاتی می‌افزاید که در مراکز دیگر به دلیل شرایط بازداشت رخ داده است: از مرکز بازداشت «تراپانی» گرفته تا مراکز دیگر.

 خطر سرکوب خشونت‌آمیز این اعتراض‌ها و اخراج ناگهانی پناهجویان که شاهد مرگ جوان ۲۲ ساله بوده‌اند و اکنون این حادثه را گزارش می‌کنند، وجود دارد.

نهاد‌های حقوق بشری گزارش دادند: ما همچنان به نظارت بر آنچه در این مرکز بازداشت در حومه رم روی می‌دهد و به مبارزه برای پایان دادن قطعی به این شکل شرم‌آور بازداشت ادامه خواهیم داد، همچنین از شهرداری رم می‌خواهیم تا مسئولیت آنچه را که در این مرکز در حال رخ دادن است، بپذیرد و برای تعطیلی فوری آن و راه‌اندازی یک کمیسیون تحقیقاتی اقدام کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *