صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

صفحات داخلی

برگزاری کنفرانس بین‌المللی بشردوستانه برای حمایت از غزه

۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲:۰۴
کد خبر: ۴۷۵۵۶۳۶
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
تهران روز یکشنبه، اول بهمن میزبان یک کنفرانس بین‌المللی با هدف ایجاد راهکارهای جهانی امدادرسانی فوری، هماهنگی‌های منسجم با نهضت صلیب سرخ، بررسی راهکارهای مناسب جهت برقراری آتش‌بس پایدار و ایجاد صندوق بین‌المللی اضطراری بود.

خبرگزاری میزان - کنفرانس بین‌المللی  بشردوستانه برای حمایت از غزه با هدف ایجاد راهکار‌های جهانی امدادرسانی فوری، هماهنگی‌های منسجم با نهضت صلیب سرخ، بررسی راهکار‌های مناسب جهت برقراری آتش‌بس پایدار و ایجاد صندوق بین‌المللی اضطراری با حضور روسا و دبیران کل جمعیت‌های محلی و صلیب سرخ هلال احمر کشور‌های آسیا، اقیانوسیه و آفریقا در تهران برگزار شد.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در ابتدای این کنفرانس، ضمن خیرمقدم به شرکت‌کنندگان در این رویداد، به جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه اشاره و اظهار کرد: زیرساخت‌های اصلی غزه نابود شده و غیرنظامیان این منطقه تحت فشار گرسنگی اجباری و محاصره هستند؛ مراکز و مکان‌های غیرنظامی از جمله نهاد‌های امدادرسانی و درمانی، به اهداف جنایت‌های صهیونیست‌ها تبدیل شده‌اند؛  بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها در غزه هدف حملات عامدانه رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند؛ روزنامه‌نگاران و خبرنگاران هدف قرار می‌گیرند تا اخبار غزه منتشر نشود؛ مفاد کنوانسیون ژنو کاملا نقض می‌شوند.

وی با اشاره به لزوم اخذ تصمیم‌های درست در این برهه زمانی درباره غزه، تصریح کرد: اقدام نکردن ما در این شرایط سبب می‌شود تا تاریخ ما را قضاوت کند؛ تلاش نهاد‌های بین‌المللی تاکنون نتیجه‌بخش نبوده است؛ تاخیر در ارسال مواد غذایی و دارو سبب شده شرایط غزه وخیم شود؛ سوخت در غزه وجود ندارد و بیمارستان‌ها قادر به فعالیت نیستند؛ ما امروز باید فکری برای کمک‌رسانی به غزه داشته باشیم؛  باید مانند آفریقای جنوبی قدم عملی برداشته و برای توقف تجاوز به مردم فلسطین به‌ویژه غزه اقدام فوری انجام دهیم؛ ما باید محکم بایستیم و امروز باید از حرفه و شغل خود دفاع کنیم؛ جنایت‌های رژیم صهیونیستی در تضاد با ارزش‌های دینی و اخلاقی است و جامعه بشری را در معرض خطری نوین قرار داده است.

رئیس جمعیت هلال احمر محور‌های این نشست را اینگونه تشریح کرد: نخست، نحوه امدادرسانی به مجروحان در غزه، دو نحوه ارسال کمک‌های بشردوستانه، سه تلاش برای تقویت دیپلماسی بشردوستانه و حفظ امنیت نیرو‌های امدادرسان، چهار ایجاد صندوق بین‌المللی برای کمک به غزه و پنج، پیگیری حقوقی جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه.

به گفته وی، این کنفرانس باید به یک بیانیه عملیاتی ختم شود تا گامی مثبت و منسجم در جهت کمک به مردم غزه برداشته شود تا آن‌ها رنج کمتری از جنایت‌های رژیم صهیونیستی متحمل شوند.

محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور و عضو شورای عالی و هیئت حاکمه جمعیت هلال احمر ایران، نیز دیگر سخنران این کنفرانس بین‌المللی بود.

منصوری به نیابت از رئیس‌جمهور به مهمانان حاضر در کنفرانس خیرمقدم گفته و شهادت شماری از مستشاران ایرانی به عنوان بخشی از محور مقاومت را تبریک و تسلیت گفت.

وی با اشاره به جنایت‌های مکرر رژیم صهیونیستی طی بیش از ۱۰۰ روز گذشته، گفت: هر روز بر اقتدار محور مقاومت افزوده شده و همزمان در جبهه رژیم صهیونیستی و حامیانش فروپاشی و از هم گسیختگی روی می‌دهد؛ اختلاف نظر در عرصه داخلی اراضی اشغالی و تعمیق شکاف میان رژیم صهیونیستی و حامیانش، بر جنگ غزه هم تاثیرگذار بوده و پیامدهایش آشکار شده است؛ این غده سرطانی باید پاک شود و تاکنون حمایت آمریکا نتوانسته مانع مقاومت در مسیر میارزه با رژیم صهیونیستی شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در ادامه به فعالیت موثر و پررنگ محور مقاومت در لبنان، عراق، سوریه و یمن اشاره کرده و گفت: عمود خیمه مقاومت ایران است که امروز بدون ترس و مقتدرانه از مقاومت منطقه به‌ویژه فلسطین حمایت می‌کند؛ مقابله با جریان تروریسم، ایران را به یک کشور امن تبدیل کرد؛ ما خواستار برقراری این امنیت و آرامش برای همه جهان و به‌ویژه غزه هستیم؛ چهره مقتدر مقاومت باید در حوزه رسانه تقویت شود؛ راوی مقاومت علاوه بر خواص، رسانه‌ها، هنر و هنرمندان هستند تا این ارزش‌ها متبلور شده و اجماع جهانی درباره فلسطین روزافزون شود؛ ضمن اینکه ذات وحشی رژیم صهیونیستی باید به تصویر کشیده شود.

منصوری، تحلیل جریان جاری در منطقه را با نگاه تمدنی مفید خوانده و گفت که باید از دلسوزی‌های فردی فراتر رفته و این تقابل باید به‌صورت تقابل تمدنی و تضاد میان استضعاف و استکبار دیده شود.

وی گفت: مقاومت از حمایت و تاکید بر مقاومت موضع راهبردی و همیشگی ایران است؛ ویژگی مقاومت مورد حمایت ایران که در فلسطین هم شاهدیم، مردمی بودن آن است؛ مسئله دیگر فراگیر شدن حمایت از آرمان فلسطین است؛ اکنون در سراسر جهان شاهد برگزاری تظاهرات چند ده هزار نفری در پایتخت کشور‌های غربی هستیم؛ جریان زاینده حق در حال رویش در میان جمعیت جهان است.

منصوری نقش هلال احمر را در تقویت حمایت از فلسطین و مقاومت مهم خوانده و تاکید کرد: هلال احمر و صلیب سرخ جهانی حامی صلح و آرامش و برقراری حقوق اولیه انسانی است؛ ماموریت هلال احمر و صلیب سرخ جهانی حمایت از مظلوم است و آن‌ها بهترین راویان غزه در نبرد روایت‌ها هستند و می‌توانند هم‌افزایی برای امدادرسانی داشته و ماموریت ذاتی خود را به بهترین نحو انجام دهند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور سکوت جامعه جهانی در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرده و آن‌ها را بی اعتبار خواند و تصریح کرد که جامعه جهانی و سازوکار‌های بین‌المللی با رویکرد جاری بر بی‌اعتباری بیشتر خود می‌افزایند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *