صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

صفحات داخلی

قلعه‌نویی: ایران آماده هرگونه بازی و حریفی است/ خاصیت فوتبالیست‌های ایرانی خلاقیت و ابتکار است

۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰:۲۵
کد خبر: ۴۷۵۵۲۷۱
دسته بندی‌: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: امیدوارم با هنگ‌کنگ بازی خوبی داشته باشیم و بتوانیم نتیجه را از آن خود کنیم.

خبرگزاری میزان - امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی ایران مقابل هنگ‌کنگ در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، اظهار داشت: هنگ‌کنگ تیم بابرنامه‌ای است و هفت بازیکن دورگه دارد که در بازی با امارات از پنج بازیکنش استفاده کرد. یقیناً دیدار با هنگ‌کنگ هم سخت خواهد بود، اما من خوشحام که تیم‌مان از هر نظر برای هر مسابقه‌ای آماده است و مسئله مهمی است که بازیکنان ما در قالب تاکتیکی تیم خوبی هستند. خاصیت فوتبالیست‌های ایرانی خلاقیت و ابتکار است که در طول مسابقه از آنها استفاده می‌کنند. امیدوارم با هنگ‌کنگ بازی خوبی داشته باشیم و بتوانیم نتیجه را از آن خود کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره دیدار با اول در جام ملت‌های آسیا افزود: بازی قبلی بسیار سخت، قدرتی و جنگنده بود که متأسفانه یکی دو بازیکن مصدوم دادیم. خیلی‌ها فکر می‌کنند که فلسطین تیمی ضعیف بود که اصلاً اینگونه نبود. اگر در دقایق اول به گل نمی‌رسیدیم، بازی برای ما سخت‌تر می‌شد.

وی درباره اینکه در بازی‌های اول ایران بین مدعیان کمترین پاس روی زمین را داشت، اما آمار تعداد موقعیت‌های تیم ملی خوب بوده، گفت: بازی تیکی تاکا را گواردیولا در بارسا باب کرد، ولی خود همین مربی الان فلسفه بازی‌اش را تغییر داده است. یعنی در آنالیز‌های جدید اگر هزار پاس بدهید شاید هیچ نمره‌ای نگیرید، ولی زمانی یک پاس می‌دهید ۴ بازیکن را از جریان بازی خارج می‌کند و ۵ نمره می‌دهند. باید طوری بازی کنیم که هم مالکیت داشته باشیم و هم سریع وارد حمله شویم. همین کاری که گواردیولا در منچستر سیتی انجام می‌دهد. این فلسفه را هم من در تیم‌های خودم انجام می‌دهم. اگر هزار پاس بدهید و موقعیت ایجاد نکنید چه فایده‌ای دارد؟ با مالکیت باید هرچه سریع‌تر زمان را بگیرید، وارد حمله شوید و ایجاد موقعیت کنید. این فوتبال روز و مدرن دنیاست. اینکه شما عقب باشید و ۵۰۰ پاس بدهید، در آنالیز هیچ نمره‌ای نگیرید و بازیکن حریف را از بازی خارج نکنید فایده دارد؟ پس فلسفه جدید فوتبال این است که علاوه بر مالکیت، با سرعت بالا بتوانید ایجاد موقعیت کنید و به گل برسید.

ادامه دارد...


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *