رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

ذوالفقارنسب: تیم ملی شخصیت قهرمانی در آسیا را دارد/ قلعه‌نویی هنوز از داشته‌هایش رونمایی نکرده

0:45 - 27 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۸۸۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
ذوالفقارنسب: تیم ملی شخصیت قهرمانی در آسیا را دارد/ قلعه‌نویی هنوز از داشته‌هایش رونمایی نکرده
کارشناس فوتبال گفت: بازیکنان فلسطین انگیزه زیادی مقابل ایران داشتند و هیچ وقت فکر نمی‌کردم اینقدر محکم و حساب شده مقابل تیم کشورمان بازی کنند.

بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم فوتبال ایران در نخستین بازی جام ملت‌های آسیا مقابل فلسطین، اظهار داشت: تیم ملی در اولین دیدارش برابر فلسطین نمایش و عملکرد رضایت بخشی ارائه کرد. بازیکنان در این دیدار برنامه‌های تاکتیکی کادرفنی در تمرینات را به خوبی در زمین پیاده کردند و نهایتاً نتیجه بازی هم به سودشان تمام شد. همیشه نخستین بازی در هر تورنمنتی برای تیم‌های بزرگ چالش‌برانگیز است که تیم ملی فوتبال ایران آغاز بسیار خوبی داشت. تیم ملی از دقیقه یک بسیار عالی ظاهر شد و همان ابتدای بازی گل بسیار مهمی را به ثمر رساند تا جریان مسابقه را در اختیار خودش بگیرد.

مربی اسبق تیم ملی فوتبال در مورد اینکه باید در هر بازی تاکتیک تیمی تغییر کند، افزود: قلعه‌نویی مقابل فلسطین چند بازیکن اصلی خودش را بازی نداد و این ویژگی مربیان است که در دیدار اول چطور تیم‌شان را به سایر حریفان معرفی کنند. بدین شکل تیم ملی از داشته‌های خودش رونمایی نکرد و حریفان نیز از تمام توانایی تیم ما شناخت ندارند. همچنین مشخص است که کادر فنی تیم ملی ایران از تیم‌های دیگر در جام ملت‌ها شناخت کافی دارد و هر اطلاعاتی که از حریفان دارند را تا روز بازی به عنوان راز باقی خواهد ماند.

*فکر نمی‌کردم فلسطین اینقدر محکم و حساب شده بازی کند

کارشناس فوتبال در مورد کیفیت تیم فوتبال فلسطین در دیدار مقابل ایران عنوان کرد: قطعاً در هر دوره از رقابت‌ها، بازی راحت نداریم، بازیکنان فلسطین انگیزه زیادی مقابل ایران داشتند و هیچ وقت فکر نمی‌کردم اینقدر محکم و حساب شده مقابل تیم کشورمان بازی کنند. آنها نسبت به سال‌های قبل خود رشد و تحول داشتند و بالطبع تیم ملی کشورمان نیز تحولاتی در خود داشته است.

پیشکسوت فوتبال درباره عملکرد سایر مدعیان قهرمانی در جام ملت‌ها، گفت: با توجه به نتایجی که در دور اول مسابقات دیدیم، باید تحلیل درستی از تیم‌های حاضر در جام داشته باشیم و آنها را مورد ارزیابی و بررسی دقیقی قرار دهیم. اما تیم‌های قدرتمند آسیا از بازی سوم گروهی ماهیت اصلی‌شان مشخص می‌شود که تا چه حدی توان رسیدن به قهرمانی را خواهند داشت. البته هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و مربیان این کشورهای قدرتمند به طور حتم با شیوه تاکتیکی متفاوت و مناسب به مصاف حریفانش خواهند رفت. نهایتاً هر تیمی که دنبال قهرمانی است باید با بالاترین قدرت خودش وارد زمین شود تا به اهدافش دست پیدا کند.

*ایران برای رسیدن به هدفش ابزار و آمادگی بالایی دارد

ذوالفقارنسب در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی ایران می‌تواند در جام ملت‌های آسیا قهرمان شود یا خیر خاطرنشان کرد: تیم ما در این دوره از مسابقات هم شخصیت قهرمانی را دارد و برای رسیدن به هدفش نیز ابزار و آمادگی بالایی دارد. اگر اعضای کادر فنی و ملی‌پوشان در طول بازی‌ها اشتباه نداشته باشند و طبق برنامه‌ریزی پیش بروند، قهرمانی برای کشورمان دور از دسترس نیست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *