صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری استان کرمان: ۵۲ شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در استان فعال است

۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱:۵۱
کد خبر: ۴۷۵۴۰۹۰
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کرمان از فعالیت ۵۲ شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دستگاه قضایی این استان خبر داد.

خبرگزاری میزان_ حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در  ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی دادگستری استان کرمان اظهار کرد: اولویت این ستاد، پیشگیری از وقوع تخلفات انتخاباتی است و این امر با آموزش و برگزاری کلاس‌های توجیهی به ضابطین و مجریان محقق می‌شود.

وی نظارت بر هزینه کرد‌های کاندیدا‌های انتخاباتی را لازم دانست و خواستار پیگیری و برخورد قانونی با موضوعاتی مانند تخریب نامزد‌های انتخاباتی در فضای مجازی یا حقیقی شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر لزوم اجرایی شدن مصوبات ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی تاکید و تصریح کرد: تلاش‌های انجام شده نوید دهنده برگزاری یک انتخابات باشکوه در استان است.

وی همچنین به نقش موثر و کلیدی اصحاب رسانه و خبرنگاران در برگزاری یک انتخابات باشکوه و پرشور اشاره کرد و افزود:خوشبختانه روزنامه نگاران و اهالی مطبوعات در استان کرمان همواره در چارچوب اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قدم برداشته و از ارکان تاثیرگذار در انتخابات‌ها بوده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی تاکید کرد: ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی استان مصادیق مجرمانه انتخاباتی در فضای مجازی و حقیقی و همچنین عملکرد کاندیدا‌ها و اعضای ستاد‌های انتخاباتی را به صورت مستمر مورد رصد، پایش و نظارت قرار خواهد داد.

وی همچنین عنوان کرد: دادستان‌های سراسر استان موظف هستند در صورت مشاهده تخلف انتخاباتی ضمن ارجاع گزارش به ستاد مرکزی پیشگیری از جرایم انتخاباتی، برخورد جدی و قانونی با متخلفان را لحاظ کنند.

مهدی بخشی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان نیز در ادامه این جلسه گفت: شعب ویژه رسیدگی کننده به جرایم انتخاباتی در راستای ماده ۲۰ قانون انتخابات در تمامی دادستانی‌های استان تشکیل شده‌اند.
وی افزود: درصورت مشاهده تخلفات انتخاباتی پس از تشکیل پرونده در دادستانی، موارد به شورای نگهبان اطلاع داده خواهد شد.

بخشی یادآور شد: بزودی نشست‌های مشترکی با بخش‌های مختلف از جمله اصحاب رسانه و نامزد‌های انتخاباتی استان برگزار خواهد تا تمامی موارد برای آنان شفاف‌سازی شده و با اقدامات انجام شده شاهد انتخاباتی پرشور و باشکوه باشیم.

در ابتدای این نشست سید مهدی قویدل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان از تشکیل کمیته‌های هماهنگی و تبادل اخبار انتخاباتی، کمیته آموزش و کمیته رصد فضای مجازی ذیل ستاد پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی در استان خبر داد.
وی گفت: برگزاری یک اتخابات سالم و به دور از تنش از اهداف ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان کرمان است و در این ارتباط مر قانون اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *