رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان: موفقیت وکلا در گرو داشتن توانایی علمی و تخصصی است

9:42 - 20 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۳۸۹۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان: موفقیت وکلا در گرو داشتن توانایی علمی و تخصصی است
معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان در مراسم تحلیف کارآموزان مرکز وکلا و کارشناسان کرمان گفت: یکی از راهکار‌های موفقیت وکلا در دفاع از حق موکلان خود داشتن توانایی علمی و تخصصی و بهره مندی از آموزش‌های دوره‌ای است.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین محمد امیر ابراهیمی در مراسم تحلیف کارآموزان مرکز وکلا و کارشناسان کرمان درباره معیار‌ها و ویژگی‌های وکیل تراز جمهوری اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران که بر پایه ۲۹۰ هزار شهید بنیان گزاری شده است و و کیل تراز جمهوری اسلامی ایران در درجه اول وظیفه پایبندی به آداب اسلامی و دستورات دینی را برعهده دارد و وکلای جوان باید آموزه‌های دینی را سرلوحه کار خویش قرار دهند.

وی افزود: ضرورت دارد که وکلا در هر مقطعی خودرا مستغنی از بالا بردن علم ندانند و مسیر ارتقا و پیشرفت را همواره برای خود باز گذارند و سعی کنند فرصت‌های ارزشمند را از دست ندهند چرا که جامعه نیازمند وکلایی در تراز انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی ضمن تبیین و تشریح اهمیت کار وکلا اظهار کرد: وکیل باید حق طلبی را بر مسائل مادی ترجیح دهد و اقشار کم درامد را که توانایی مالی کافی ندارند از مساعدت و راهنمایی‌های لازم بهره‌مند سازد تا آن‌ها نیز از حق بهره مندی وکیل رایگان و معاضدتی برخوردار شوند.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان گفت: یکی از راهکار‌های موفقیت وکلا در دفاع از حق موکلان خود داشتن توانایی علمی و تخصصی و بهره‌مندی از آموزش‌های دوره‌ای است.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی با تاکید بر نقش وکلا در احقاق حق و اجرای عدالت در جامعه گفت: وکیل باید با کمال بی طرفی از حق دفاع کند و نباید دعاوی مردم را به چالش بکشاند و از یک پرونده پرونده‌های متعدد بوجود آورد.

وی با بیان اینکه صلح و سازش یکی از موضوعات مهمی است که باید از سوی وکلا مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: بدون تردید سازش میان دو مسلمان بالاترین صدقه است و وظیفه وکیل آن است که دعاوی مردم را با صلح و سازش خاتمه دهد.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان ادامه داد: اصلاح ذات البین بالاترین فریضه‌ای است که نزد خداوند ارزش دارد و اگر وکیلی بتواند پرونده‌ها را خصوصا پرونده‌های خانوادگی را با سازش مختومه کند و از فروپاشی زندگی زوجین جلوگیری بعمل آورد و به دنبال آن موکل را از چالش هزینه دادرسی و اطاله دادرسی آزاد کند، قطعا آرامش را به جامعه برمیگرداند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *