صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

صفحات داخلی

۵۵ درصد از پرونده‌های قابل مصالحه در مجتمع تصادفات کرمان به صلح وسازش ختم شد

۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴:۰۵
کد خبر: ۴۷۵۱۵۷۰
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان از سازش در ۵۵ درصد پرونده‌های قابل مصالحه در شعب شورا‌های حل اختلاف (ویژه تصادفات) شهر کرمان خبر داد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین محمد امیر ابراهیمی در حاشیه بازدید از شعب شورا‌های حل اختلاف شهید نوروز زاده (ویژه تصادفات) اظهار کرد: به منظور تسریع در فرآیند رسیدگی به پرونده‌های تصادفات رانندگی و پرونده‌هایی که قابلیت صلح و سازش را دارند شعب ویژه تصادفات راه اندازی شده است تا هزینه دادرسی و سرعت رسیدگی در پرونده‌ها به حداقل برسد و از آمار پرونده‌های وارده به محاکم قضایی کاسته شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری کرمان عنوان کرد: در هشت ماه گذشته تعداد ۱۱ هزار و ۴۹۹ فقره پرونده به ۶ شعبه شورای حل اختلاف مجتمع شهید نوروز زاده وارد و تعداد ۱۱ هزار و ۴۶۴ فقره پرونده مختومه شده است.

وی ادامه داد: تعداد ۲ هزار و ۸۱۲ فقره پرونده طی این مدت در شعب این مجتمع به صلح و سازش منجر شده است، همچنین کارکنان این مجتمع موفق شده‌اند، ۵۵ درصد از پرونده‌های قابل صلح را به سازش برسانند.

معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان گفت: ادارات بیمه موظف هستند در کوتاه‌ترین زمان ممکن احکام سازشی را اجرا کنند تا با اجرای سریع و به موقع اعتماد مردم به دستگاه قضایی تقویت و اقبال عمومی به بیمه کردن خودرو بیشتر شود.  

وی در این بازدید ضمن تاکید به قضات وکارکنان شورای حل اختلاف ویژه تصادفات به تکلیف شرعی و قانونی خود که ختم منازعات اصحاب دعوی به صلح و سازش است گفت:از جمله نتایج قابل توجه ایجاد صلح و سازش، امنیت روانی جامعه است و هرچه حوزه صلح و سازش در جامعه توسعه بیشتری پیدا کند، تاثیرات اجتماعی فراوانی از جمله امنیت پایدار و احساس آرامش در جامعه حکم‌فرما می‌شود.

وی ادامه داد: نتیجه صدور حکم می‌تواند منتهی به احقاق حق شود، اما نتیجه حاصل از صلح و سازش ماندگارتر و سودمند‌تر از صدور حکم برای طرفین است و از بسیاری دعاوی که ممکن است به واسطه صدور حکم ایجاد شود می‌توان با صلح و سازش پیشگیری کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی در این بازدید قضات و کارکنان را به تکریم و احترام ارباب رجوعان توصیه کرد و گفت: مراجعین این مجتمع عموما به واسطه آسیبی که از تصادف به آن‌ها وارد شده تاب آوری و تحمل صبر کمتری نسبت به دیگر مراجعین دارند لذا کارکنان این مجتمع می‌بایست با سعه صدر و حفظ خونسردی خویش مراجعین را راهنمایی و به مراجعین اطمینان دهند که حق و حقوق قانونی و شرعی آن‌ها رعایت می‌شود.

انتهای پیام/

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *