صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

صفحات داخلی

اسناد تک‌برگ مالکیت اراضی دولتی استان سمنان تا پایان سال جاری صادر شود

۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳:۰۱
کد خبر: ۴۷۴۹۵۹۳
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان سمنان در دومین جلسه استانی شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی بر صدور اسناد مالکیت اراضی باقی مانده تا پایان سال جاری تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - محمد جعفر عبدالهی در ابتدای جلسه با ابراز تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا (س) گفت: حضرت صدیقه طاهره (س) در صحرای محشر محبان و ارادتمندان را از دیگران جدا می‌کند و امید است با پیروی از سیره و روش آن بانو با حمایت بی دریغ از ولایت موجبات نا امیدی دشمنان فراهم شود.

وی ادامه داد: ملت شریف ایران اسلامی در ادوار مختلف ثابت کرده اند با درایت و هوشمندی که دارند با حضور پر شور در انتخابات امسال زمینه‌ی اقتدار، عزت و سلامت کشور را دو چندان می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ادامه با اشاره به میزان صدور اسناد در خصوص اراضی دستگاه‌های اجرایی حد نگاری شده افزود: تا نیمه اول آذر ماه صدورسند مالکیت برای ۱۳۶ هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی انجام شده است و بایستی اسناد مالکیت اراضی باقی مانده تا پایان سال جاری صادر شود.

عبدالهی تصریح کرد: وسعت سرزمینی بسیار زیادی به اراضی ملی و منابع طبیعی تعلق گرفته و احتمال تعرض نیز وجود دارد. باید ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری و راه و شهرسازی شرق استان علاوه بر شناسایی عرصه ها، نسبت به رفع تصرف قانونی و صیانت از این اراضی با جدیت و سرعت مضاعف تری اقدام کنند.

وی افزود: تحقق صدور سند برای میزان ۶۱.۵ درصد از اراضی زراعی حد نگاری شده صورت پذیرفته که از پیشرفت مطلوبی برخوردار است.

رئیس کل داگستری استان در خاتمه تاکید کرد: هنر مدیریت احصاء دارایی ها، حفاظت و حراست از منابع و رفع نواقص است. متاسفانه برخی از سازمان‌های دولتی استان سمنان علی رغم اینکه دارای وسعت اراضی اندکی هستند، جدیت لازم برای تعیین حدود و ثغور مالکیت اراضی را پیگیری نمی‌کنند. مدیران استانی همت جمعی و عزم جدی برای شناسایی اموال، انفال و اخذ سند مالکیت را در دستور کار قرار دهند.

در این جلسه دادستان مرکز استان، مسئولان قضایی شهرستان سمنان، برخی از اعضاء شورای قضایی استان و مدیران اجرایی دستگاه‌های مسئول حاضر بودند و به بیان گزارش اقدامات و نقطه نظرات خویش پرداختند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *