رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۸۸۱ زندانی در استان سمنان از عفو، آزادی مشروط، تعلیق باقیمانده مجازات حبس و پابند الکترونیک بهره‌مند شدند

13:34 - 03 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۹۱۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۸۸۱ زندانی در استان سمنان از عفو، آزادی مشروط، تعلیق باقیمانده مجازات حبس و پابند الکترونیک بهره‌مند شدند
رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه در ۹ ماهه گذشته تعداد ۸۸۱ زندانی از ارفاقاتی همچون؛ عفو، آزادی مشروط، تعلیق باقیمانده مجازات حبس، پابند الکترونیک بهره‌مند شدند، گفت: نظارت بر رفتار زندانیان مشمول ادامه دارد تا چنانچه مرتکب جرمی شدند مجازات اشد برای آنان اعمال شود.

خبرگزاری میزان- محمد جعفر عبدالهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان با غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در سالن شهدای هفتم تیر دادگستری استان دیدار کرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در جمع اعضای شورای قضایی استان گفت: سیاست دستگاه قضایی استان در موضوع زندان و زندانی به وحدت نظریه‌ خدمت بی‌منت به مردم تبدیل شده است و مقامات قضایی بازگشت شرافتمندانه زندانی به جامعه را در زمان صدور آرای قضایی مدنظر دارند.

وی تصریح کرد: ارفاقات قانونی به زندانیانی اعطا می‌شود که حتماً شایسته برخورداری از تأسیسات قانونی بوده و در ۹ ماهه گذشته تعداد ۸۸۱ زندانی از ارفاقاتی همچون؛ عفو، آزادی مشروط، تعلیق باقیمانده مجازات حبس، پابند الکترونیک بهره‌مند شدند.همچنین نظارت بر رفتار زندانیان مشمول ادامه دارد تا چنانچه مرتکب جرمی شدند مجازات اشد برای آنان اعمال شود.

عبدالهی افزود: دستگاه قضایی استان سمنان از موضوع تربیت زندانی غافل نبوده و در بازه زمانی مذکور برای یک هزار و ۱۰۸ زندانی، اشتغال اعم از کارگاهی، اعزام به کار و نشسته ایجاد کرده است.

۸۸۱ زندانی در استان سمنان از عفو، آزادی مشروط، تعلیق باقیمانده مجازات حبس و پابند الکترونیک بهره‌مند شدند

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به میزان دادرسی الکترونیکی در زندان‌ها افزود: اعزام زندانی به مراجع قضایی انجام نمی‌شود. اگر در مواردی که انتقال به بیرون ضرورت داشته باشد و در همین راستا تعداد ۳ هزار و ۲۱۴ مورد دادرسی الکترونیک در زندان‌ها برگزار شد.

عبدالهی ادامه داد: متهم بلاتکلیف در زندان‌ها نگهداری نمی‌شود. مدت ماندگاری متهمان در بازه زمانی یک الی ۱۰ روزه با کاهش ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل همراه بوده است.

وی با مطالبه از رئیس سازمان زندان‌های کشور برای بهبود وضعیت زندان گرمسار افزود: زندانیان ۳ حوزه قضایی در آن ندامتگاه نگهداری می‌شوند و بایستی وضعیت فیزیکی زندان به حالت مطلوب تبدیل و از مجاورت اراضی اهالی منطقه به مکان مناسب دیگری منتقل شود که نیازمند اختصاص بودجه کشوری است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تاکید کرد: سازمان زندان‌های کشور برای رفع کم وکاستی‌های موجود در زندان‌های استان اعم از بند نسوان، افزایش نوع و ظرفیت مشاغل مولد سازی درون زندان‌ها، ورود قانونی و پیگیری جدی را در دستور کار قرار دهد تا به صورت صحیح فرصت نگهداری زندانی در ندامتگاه‌ها توأم با اصل اصلاح و تربیت اتفاق بیفتد.

عبدالهی در خاتمه با قدردانی از حضور رئیس سازمان‌ زندان‌ها در مرکز استان سمنان بیان کرد: دستگاه قضایی استان همچون سنوات گذشته در راستای سیاست‌های قوه قضاییه در موضوع زندان، حمایت قانونی را ادامه می‌دهد و نسبت به بهبود اوضاع زندان و احوال زندانی بی تفاوت نخواهدبود.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *