صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری استان سمنان از حوزه قضایی مهدیشهر بازدید کرد

۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵:۲۵
کد خبر: ۴۷۴۵۹۸۸
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان سمنان در جریان بازدید از شعب دادگستری شهرستان مهدیشهر ضمن دیدار با کارکنان این حوزه قضایی در جریان مشکلات و دغدغه‌های آنان قرار گرفت.

خبرگزاری میزان_ محمدجعفر عبدالهی گفت: به مدد الهی ظلم ضالمانه آمریکای شیطان‌صفت و اسرائیل غاصب به خودشان برمی‌گردد و جز خفت، خواری و درماندگی چیزی برای این جنایتکاران باقی نخواهد ماند.

وی افزود: به فضل خداوند روزهای پیروزی و شادمانی مردم مقتدر فلسطین و زنان و کودکان مظلوم غزه را خواهیم دید.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ادامه بیان کرد: ورود قانونی به موضوع حقوق عامه، تبیین رسالت‌های فرهنگی و همراهی جدی با سیاست‌های برنامه عملیاتی سال جاری، مطالبه جدی دستگاه قضایی استان از رئیس جدید دادگستری مهدیشهر است.

وی تاکید کرد: رضایت مردم در گرو اجرای صحیح مأموریت‌های برنامه عملیاتی است و به عبارتی با انجام به‌موقع وظایف در عین اتقان و صحت عملکرد می‌توان، می‌توان موجبات رضایت و خرسندی مردم را فراهم کرد.

عبدالهی با ارائه عملکرد شعب حوزه قضایی مهدیشهر از ابتدای سال تا پایان آبان ماه گفت: میزان نرخ گردش پرونده در این شعب از وضعیت مطلوبی برخوردار است، ولی برخی از امور مانند تجدید غیر موثر وقت رسیدگی و عدم تصمیم‌گیری پرونده‌ها در اوقات معین شده، پیگیری مناسب و به‌موقع دریافت نظرات کارشناسان، تعیین اوقات نامتعارف در قرارهای ارجاع به کارشناس، درج صحیح اوراق درپرونده‌ها، وجود برخی شکوائیه‌های ارجاع نشده و همچنین مشمول شدن 31 درصد از موجودی شعب این مرجع قضایی به پرونده‌های مّسن، نیاز به بهبود اوضاع و تعیین تکلیف قانونی دارد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان خاطر نشان کرد: علاوه بر رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی روزانه و تصمیم‌گیری موثر درباره پرونده‌های جریانی شعب، باید تا پایان آذر ماه سال جاری مجموع پرونده‌های مُسن در این حوزه قضایی تعیین تکلیف قانونی شده و با حفظ صحت عملکرد، تصمیمات قضایی متقن و توأم با سرعت مناسب در این رابطه اتخاذ شود.

عبدالهی در خاتمه ابراز کرد: مراجعین دستگاه قضایی انتظار دارند، درخواست‌های آنان به خوبی شنیده شده و در حین رسیدگی‌های قضایی دقت نظر عالمانه در پرونده‌ها اتفاق بیفتد و به نوعی مراجع قضایی اماکنی اَمن و مورد اعتماد برای رفع صحیح مشکلات مردم و تأمین حقوق قانونی آنان به شمار می‌آیند که لازم است قضات و کارکنان در رسیدگی‌های قضایی این موضوع را همواره مد نظر داشته باشند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *