صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

پاسخگویی به‌موقع ضابطان قضایی به استعلامات، راهکار پیشگیری از اطاله‌دادرسی است

۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴:۴۴
کد خبر: ۴۷۴۴۱۶۲
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری اصفهان با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام برای ادامه طرح رسیدگی به پرونده‌های مسن افزود: یکی از موانع در اجرای این طرح تاخیر کارشناسان و ضابطان قضایی در پاسخ به استعلامات و انجام تحقیقات قضایی است و مسئولان امر باید با درایت و برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر این مشکل را حل کنند.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین اسداله جعفری در شورای قضایی استان اصفهان، ضمن تسلیت شهادت تعداد زیادی از مردم بی‌دفاع غزه بیان کرد: وحشی‌گری‌های بی‌سابقه‌ای که صهیونیست‌ها جلوی چشم جهانیان و با وقاحت تمام، علیه کودکان، زنان و مردم بی‌دفاع غزه انجام می‌دهند باعث بیداری ملت‌های جهان شده است و این نفرت جهانی موجبات نابودی اسرائیل جنایت‌کار را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: سکوت دولت‌های غربی و برخی دولت‌های منظقه حامی صهیونیست در قبال اقدامات ضد بشری اسرائیلی‌ها باعث نشده است که ملت‌های آن‌ها سکوت کنند و فریاد نفرت ملت‌ها از اقدامات ددمنشانه اسرائیل، در جای‌جای جهان طنین‌انداز شده است.

رئیس کل دادگستری اصفهان با اشاره به برنامه‌ها، برای ادامه طرح رسیدگی به پرونده‌های مسن افزود: با وجود اینکه مجموعه دادگستری استان با قدرت و سرعت حداکثری در اجرای این طرح در حال فعالیت است اما یکی از موانع اجرای این طرح تاخیر کارشناسان، و ضابطین قضایی در پاسخ به استعلامات و انجام تحقیقات قضایی است و مسئولان امر باید با درایت و برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر این مشکل را حل کنند و مدیران قضایی یعنی، روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی باید نظارت جدی داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین جعفری در پایان با بررسی مشکلات دستگاه قضایی استان و سازمان‌های تابعه به‌ویژه سازمان بازرسی پیگیری برای رفع مشکلات توسط مدیران این سازمان‌ها و حمایت توسط دولت را خواستار شد.

 در این نشست ضمن بررسی مصوبات نشست پیشین شورای قضایی استان، در خصوص برنامه‌های آتی این شورا بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *