۲۳۰ نفر از مراجعان در ملاقات مردمی با مسئولان قضایی دادگستری اصفهان دیدار کردند

9:30 - 24 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۴۵۲۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۲۳۰ نفر از مراجعان در ملاقات مردمی با مسئولان قضایی دادگستری اصفهان دیدار کردند
۲۳۰ مراجعه‌کننده با رئیس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و دیگر مسئولان قضایی استان ملاقات کردند.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اسداله جعفری از ملاقات تعداد ۲۳۰ نفر از مراجعان با مسئولان قضایی استان اصفهان در هفته جاری خبر داد. 

وی هدف از این ملاقات‌ها را شناسایی مشکلات و بر طرف کردن موانع در روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی مراجعان عنوان کرد.

 دوشنبه‌های هر هفته مراجعانی که تمایل به ملاقات با مسئولان قضایی استان دارند با حضور در محل دادگستری کل استان اصفهان به پیگیری و رفع مشکلات پرونده‌های قضایی خود می‌پردازند و در شهرستان‌ها نیز روز‌های سه‌شنبه برای ملاقات مراجعان با روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان اصفهان تعیین شده است.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان: مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جهت بهبود شرایط تولید ضروری است

 سیدمحمد موسویان، دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در جلسه کارگروه نظارت بر اجرای احکام پرونده‌های قاچاق کالا و ارز گفت: اجرای احکام مهمترین مرحله دادرسی بوده و اثر گذاری احکام قضایی در این مرحله نمایان می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات جدی پرونده‌های مربوط به قاچاق کالا و ارز عدم دسترسی به متهمان و توقیف اموال آن‌ها در مرحله اجرای احکام است که به همین دلیل باید در مراحل اولیه تشکیل پرونده به گونه‌ای عمل شود که در اجرای احکام دچار مشکل نشویم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصل پیشگیری را در مبارزه با قاچاق کالا و ارز مهم بر شمرد و افزود: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز اجرای قاطعانه احکام قضایی بسیار راهگشا است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که هزینه جرم قاچاق برای قاچاقچیان افزایش یابد.

موسویان گفت: معمولاً قاچاقچیان کالا و ارز به‌صورت هماهنگ فعالیت دارند و اعضای این کمیته نیز باید با هماهنگی و استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی در جهت مبارزه و مقابله همه جانبه با قاچاق بسیج شوند.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در پایان بیان کرد: رویکرد مقابله باید در جهت حمایت از تولید داخل و رفع موانع آن باشد و دستگاه‌های متولی از تمام ظرفیت‌های موجود در راستای اجرای احکام پرونده‌های مربوط به مبارزه با قاچاق استفاده کنند و عزم دستگاه قضایی در این خصوص جدی است.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *