۱۳ پرونده قصاص در استان اصفهان به سازش ختم شد

14:43 - 21 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۹۵۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۱۳ پرونده قصاص در استان اصفهان به سازش ختم شد
رئیس کل دادگستری اصفهان با تقدیر از مجموعه دادسرای مرکز استان و شعب کیفریِ یک، از پیشرفت قابل توجه این دو مجموعه در رسیدگی به پرونده‌های مسن گفت: از زمان شروع طرح رسیدگی به پرونده‌های مسن در کل استان، نتایج خوبی حاصل شده اما انتظار می‌رود این طرح با سرعت و دقت بیشتری ادامه یابد.

خبرگزاری میزان- نهمین نشست شورای مدیران قضایی استان در دادگستری کل اصفهان برگزار شد.

در این نشست که با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاونان رئیس کل و حضور برخط دادستان‌ها و رؤسای حوزه‌های قضایی سراسر استان برگزار شد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اسداله جعفری گفت: همه دادستان‌ها و روسای حوزه‌های قضایی با حضور میدانی مستمر در پارکینگ‌های وسایل نقلیه توقیفی و طبق دستور‌العمل‌های قانونی، نسبت به تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی اقدام کنند.

وی در ادامه بر تلاش هرچه بیشتر مجموعه دادگستری استان جهت سرعت‌بخشی به طرح رسیدگی به پرونده‌های مسن تاکید و تصریح کرد: از زمان شروع طرح رسیدگی به پرونده‌های مسن در دادگستری کل استان نتایج خوبی حاصل شده اما انتظار می‌رود این طرح با سرعت و دقت بیشتر ادامه یابد.

رئیس کل دادگستری اصفهان با تقدیر از مجموعه دادسرای مرکز استان و شعب کیفریِ یک، از پیشرفت قابل توجه این دو مجموعه در رسیدگی به پرونده‌های مسن، قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری در پایان دستورات ویژه‌ای نیز به منظور تقویت و تکمیل طرح آرشیو الکترونیک، پالایش پرونده‌ها در واحد‌های اجرای احکام مدنی و کیفری و تقویت فضای مجتمع‌های قضایی از لحاظ تراوت و نشاط اداری صادر کرد.

سازش در ۱۳ فقره پرونده قصاص در استان اصفهان

حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین جعفری گفت: در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴۸ هزار و ۴۸۰ فقره پرونده به شورا‌های حل اختلاف ارجاع داده شد و در همین بازه زمانی ۱۴۷ هزار و ۱۲۳ فقره پرونده مختومه شد و این آمار حاکی از نرخ ۹۹.۱ درصدی رسیدگی به پرونده در شورا‌های حل اختلاف استان است.

وی افزود: از ۱۴۷هزار و ۱۲۳ فقره پرونده رسیدگی شده، تعداد ۹۶هزار و ۲۴۳ فقره قابلیت صلح و سازش داشته که اعضای شورا‌های حل اختلاف استان موفق به برقراری صلح و سازش در ۳۰ هزارو یک فقره پرونده شده‌اند.

رئیس کل دادگستری اصفهان همچنین از سازش در ۱۳ فقره پرونده قصاص به همت اعضای شورای حل‌ اختلاف استان خبر داد.

حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین جعفری در پایان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دادگستری اصفهان برای تقویت شوراهای حل‌اختلاف، بر لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت‌های موجود از جمله ائمه جمعه و جماعات، معتمدین، فعالان اجتماعی و فرهنگی، صلح‌یاران و میانجیگران در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش و افزایش این آمار در استان تاکید کرد.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *