صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

تشدید خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی؛ قطع برق و آب و ضرب‌و‌شتم

۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴:۲۲
کد خبر: ۴۷۳۹۶۱۸
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
رژیم صهیونیستی طی روز‌های اخیر و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی، خشونت خود را علیه اسرای فلسطینی تشدید کرده است.

خبرگزاری میزان – منابع فلسطینی روز گذشته گزارش دادند که نیرو‌های امنیتی رژیم صهیونیستی به برخی بند‌های زندان «نقب» در اراضی اشغالی یورش برده‌اند.

در جریان این یورش، نظامیان صهیونیست اقدام به ضرب‌و‌شتم اسرای فلسطینی کرده و لوازم آن‌ها از جمله دارو را ضبط کرده‌اند.

تشدید خشونت رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که در روز‌های اخیر و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی سرکوب اسرای فلسطینی را در زندان‌های خود افزایش داده است.

به گزارش رسانه‌های عبری، روز چهارشنبه گذشته، مقامات سیستم زندان‌ رژیم صهیونیستی برق زندان‌هایی را که اسرای فلسطینی در آن‌ها حضور دارند، قطع کرده‌اند.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» به نقل از مقامات ارشد سازمان زندان رژیم صهیونیستی نوشت: برق برای تمام اسرای فلسطینی قطع شده است.

تصمیم برای قطع برق اسرای فلسطینی به دستور کمیسر خدمات زندان رژیم صهیونیستی صادر شده است.

این مقام صهیونیست گفت که تمام دسترسی به رسانه‌ها و وسایل ارتباطی باید برای اسرای فلسطینی مسدود شود تا از ارائه راهنمایی یا دستورالعمل به وسیله هر یک از زندانیان جلوگیری شود.

کمیسر زندان‌های رژیم صهیونیستی دستور داده تمامی اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در قرنطینه قرار گیرند و در سلول‌های خود محبوس شوند.

بر اساس آمار نهاد‌های فلسطینی، حدود ۵ هزار و ۱۰۰ فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی محبوس هستند که ۳۶ زن و ۱۷۰ کودک نیز در میان آن‌ها قرار دارند.

باشگاه اسرای فلسطینی هفته گذشته اعلام کرد که مقامات صهیونیست در واکنش به حمله غافلگیرانه حماس در امتداد سرزمین‌های ۱۹۴۸ اطراف غزه، اقدامات سرکوبگرانه را علیه اسرای فلسطینی در زندان‌های این رژیم از روز شنبه ۷ اکتبر (۱۵ مهر) تشدید کرده‌اند.

یورش نیرو‌های امنیتی صهیونیست به زندان عوفر

به گزارش باشگاه اسرای فلسطینی، روز سه‌شنبه گذشته، نیرو‌های امنیتی رژیم صهیونیستی با استفاده از نارنجک‌های شوکر و گلوله‌های پلاستیکی به سلول‌های اسرای فلسطینی در زندان «عوفر» یورش بردند.

نیرو‌های امنیتی رژیم صهیونیستی همچنین تمامی ارتباطات اسرای فلسطینی را با جهان خارج از زندان قطع کردند.

«امانی سرهنه»، سخنگوی باشگاه اسرای فلسطینی گفت: از روز یکشنبه گذشته ارتباط با اسرای فلسطینی قطع شده است.

یکی از اسرای فلسطینی در زندان عوفر موفق به برقراری ارتباط با باشگاه اسرای فلسطینی شده است؛ «سرهنه» گفت: این اسیر فلسطینی به ما گفت که سرویس زندان رژیم صهیونیستی به اسرای فلسطینی اطلاع داده که از همان لحظه آغاز عملیات طوفان الاقصی تحت کنترل فوری ارتش رژیم صهیونیستی هستند؛ اطلاعات ما این است که نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی در زندان‌ها مستقر شده‌اند.

سخنگوی باشگاه اسرای فلسطینی تاکید کرد: رژیم اشغالگر همچنین تمامی ملاقات‌های خانوادگی زندانیان را لغو و آب و برق تمام سلول‌ها را قطع کرده است.

وی گفت: از روز شنبه (آغاز عملیات طوفان الاقصی)، نیرو‌های اشغالگر ۱۵۰ فلسطینی را در کرانه باختری دستگیر کردند که ۴۰ نفر از آن‌ها تنها در یک شب بازداشت شده‌اند؛ بسیاری از آن‌ها اسرای سابق هستند، به هیچ یک از آن‌ها اتهامی وارد نشده و ما انتظار داریم که دستورات بازداشت اداری به زودی صادر شود.

افزایش صدور حکم بازداشت اداری از سوی رژیم صهیونیستی

«بازداشت اداری»، سیستم بازداشت نظامی رژیم صهیونیستی است که به نیرو‌های این رژیم اجازه می‌دهد فلسطینی‌ها را در هر دستور بازداشت تا ۶ ماه بدون اتهام یا روند قانونی بازداشت کنند و این حکم بازداشت به‌طور نامحدود قابل تمدید است.

باشگاه اسرای فلسطین در گزارشی جدید اعلام کرد که تعداد اسرای فلسطینی تحت حکم بازداشت اداری در زندان‌های رژیم صهیونیستی تا پایان ماه سپتامبر گذشته به هزار و ۳۱۹ نفر رسیده است.

این نهاد فلسطینی در بیانیه خود تایید کرد که این رکورد بیش از ۲۰ سال است که ثبت نشده و این در حالی است که تعداد احکام بازداشت اداری تا پایان ماه گذشته به ۲ هزار و ۶۴۶ مورد رسیده بود و از این تعداد ۲۶۹ قرار بازداشت تنها در ماه سپتامبر صادر شد.

محدودیت‌های فزاینده رژیم صهیونیستی بر اسرای فلسطینی به افزایش تنش‌ها بین این رژیم و فلسطینی‌ها در ماه‌های قبل از عملیات حماس علیه شهرک‌ها و پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی در اطراف غزه کمک کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *