صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری سمنان: با وجود صندوق تأمین خسارت‌های بدنی فردی به دلیل دیه زندانی نمی‌شود

۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱:۲۸
کد خبر: ۴۷۳۸۳۳۵
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اقدامات ارزنده صندوق تأمین خسارت‌های بدنی در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها گفت: با وجود این صندوق فردی به خاطر الزام به پرداخت دیه روانه زندان نمی‌شود.

خبرگزاری میزان_ محمدجعفر عبدالهی در دیدار با مهدی قمصریان مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی کشور عنوان کرد: باید با آگاهی‌بخشی عمومی و بهره‌برداری از هنر رسانه اقناع اجتماعی بوجود آورد که وجوه پرداختی از سوی صندوق تأمین خسارت‌های بدنی بلاعوض نبوده و باید مسترد شود.

وی افزود: به تمامی مراجع قضایی بدوی تکلیف شده است از نمایندگان آن صندوق برای حضور در جلسات تحقیق و دادرسی برای تدارک دفاع از بیت‌المال دعوت کنند.

عبدالهی تصریح کرد: بکارگیری و جذب کارشناسان مسلّط به مباحث حقوقی و اتخاذ تدابیر لازم و همفکری با مجموعه سازمان‌های دخیل در موضوع می‌توان در افزایش سرعت کشف حقیقت و صدور آراء متقن همیار دستگاه قضایی در جلوگیری از تضییع بیت‌المال بود.

وی با اشاره به اقدامات ارزنده صندوق تأمین خسارت‌های بدنی در کاهش جمعیت کیفری اظهار کرد: خوشبختانه با وجود این صندوق فردی به خاطر الزام به پرداخت دیه روانه زندان نمی‌شود.

رئیس کل دادگستری سمنان تاکید کرد: رویکرد و مجموعه اقدامات صندوق تأمین خسارت‌های بدنی به گونه‌ای تدبیر و سازماندهی شود که به صندوق زیان دیده تبدیل نشود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *