صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل|

بایدن: متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هستیم

۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰:۵۷
کد خبر: ۴۷۳۵۰۸۱
رئیس جمهور آمریکا در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل ادعاهای خود را در مورد کشورهای مختلف از جمله ایران و روسیه تکرار کرد.

خبرگزاری میزان - جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در هفتادوهشتمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل مدعی شد: اگر اجازه تقسیم اوکراین را بدهیم، هیچ کشور امنی وجود نخواهد داشت؛ ما به دنبال جهانی امن‌تر و مرفه‌تر برای همه مردم هستیم.

رئیس جمهور آمریکا گفت: ما با شرکای خود به ایستادن در کنار اوکراین و دفاع از حاکمیت آن ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به این نکته که هیچ کشوری به تنهایی قادر به رویارویی با چالش‌های جهانی نیست، گفت: آینده آمریکا با آینده جهان مرتبط است.

بایدن گفت: ما از گسترش شورای امنیت و افزایش تعداد اعضا حمایت می‌کنیم، حرکت رو به جلو از درون سازمان ملل آغاز می‌شود و ما از گسترش شورای امنیت سازمان ملل و افزایش تعداد اعضای دائمی و غیردائم حمایت می‌کنیم.

این مقام ارشد آمریکا در ادامه ادعا کرد: گام‌های مهمی برای اصلاح بانک جهانی، افزایش منابع مالی آن برای کشورهای در حال توسعه و دستیابی به اهداف توسعه پایدار برداشته‌ایم.

وی افزود: سطح مشارکت خود را با هند، ژاپن و استرالیا بالا بردیم و به پیشرفت های ملموس برای مردم منطقه دست یافتیم.

جو بایدن بار دیگر با متهم کردن ایران به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه مدعی شد: ما متعهد هستیم که ايران هیچگونه سلاح هسته‌‎ای نداشته باشد. ما با شرکای خود برای مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران که امنیت منطقه و جهان را تهدید می کند، کار می‌کنیم

وی مدعی شد: ما به تلاش برای کاهش خطرات سلاح‌های کشتار جمعی ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور آمریکا با اتهام‌زنی علیه روسیه گفت: روسیه در حال تضعیف توافقات در مورد عدم اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی است، روسیه مسئولیت جنگ در اوکراین را بر عهده دارد و قادر به پایان دادن به آن است.

بایدن در خصوص کره شمالی نیز ادعا کرد: ما تداوم نقض قطعنامه‌های شورای امنیت از سوی کره شمالی را محکوم می‌کنیم و به دیپلماسی برای دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای متعهد هستیم

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *