صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

تحقق رشد اقتصادی ۴ درصدی در دولت سیزدهم/ افزایش نرخ سود سپرده بانکی تورم را کنترل می‌کند

۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵:۴۰
کد خبر: ۴۷۳۳۹۵۳
دسته بندی‌: اقتصاد ، اقتصاد ایران
سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه در ۲ سال اول کاری دولت رشد اقتصادی ۴ درصدی محقق شده است افزایش نیم درصدی نرخ سود سپرده بانکی را یک وسیله کنترل تورم دانست.

خبرگزاری میزان _ احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت، امروز (سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲) در نشست خبری با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت پروژه‌های عمرانی باعث رشد اقتصادی بیشتری خواهد شد، اظهار کرد: در ۲ سال اول کاری دولت رشد اقتصادی ۴ درصدی محقق شد و تلاش دولت این است که در سال جاری نیز این مسیر رشد اقتصادی را ادامه دهد.

وی با تاکید بر اینکه تزریق اعتبارات به پروژه‌های عمرانی یکی از راه‌های رشد اقتصادی است، گفت: در سال ۱۴۰۲ استفاده و اختصاص ظرفیت مولدسازی دارایی‌های دولت برای پیمانکارانی خواهد بود که طرف حساب دولت باشند.

به گفته سخنگوی اقتصادی دولت، در سال ۹۹، دولت ۷۷ هزار میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۰، ۱۴۰ همت و در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۷۰ همت به اعتبارات عمرانی بودجه اختصاص داده شده و دولت در تلاش است در سال‌جاری این عدد رشدی ۲۷ درصدی داشته باشد.

خاندوزی همچنین در رابطه با مهار تورم در سال‌جاری گفت: در ۶ ماه اول سال‌جاری شاهد ثبات قابل قبولی در بازار‌های مرتبط بوده‌ایم و هدف‌گذاری برای رشد نقدینگی برای سال‌جاری کمتر از ۲۵ درصد است.

سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به افزایش نیم درصدی نرخ سود سپرده بانکی از سوی بانک مرکزی، تاکید کرد: این اتفاق ممکن است باعث افزایش پایه پولی کشور شود، اما بانک مرکزی افزایش سود را آگاهانه انجام داده و این یک وسیله کنترل تورم است.

این خبر در حال تکمیل است ...


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *