صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

تصادف اتوبوس حامل پناهجویان در مکزیک با ۱۵ کشته و ۳۶ مجروح

۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰:۵۶
کد خبر: ۴۷۳۰۷۱۳
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
تصادف یک اتوبوس حامل پناهجویان در مکزیک ۱۵ کشته و ده‌ها مجروح بر جای گذاشت.

خبرگزاری میزان - بر اثر برخورد یک اتوبوس حامل مهاجران و پناهجویان ونزوئلایی با یک کامیون در مکزیک، دستکم ۱۵ نفر کشته شدند.

این تصادف جدیدترین فاجعه‌ای است که برای پناهجویانی که در این کشور حضور دارند و در تلاش برای رساندن خود به مرز‌های آمریکا هستند، روی می‌دهد.

تصادف اخیر در بزرگراهی رخ داد که ایالت‌های «پوئبلا» و «اوآخاکا» را به هم متصل می‌کند، مسیری که قاچاقچیان مهاجر اغلب از آن استفاده می‌کنند.

به گفته مقامات محلی ایالت پوئبلا، دستکم ۳۶ نفر دیگر در پی این حادثه زخمی شدند.

هویت قربانیان و اینکه آیا همه آن‌ها اهل ونزوئلا بودند، بلافاصله پس از این حادثه مشخص نشد، اگرچه منابع دولتی گزارش دادند که بیشتر مسافران از آن کشور بودند.

همچنین هویت راننده اتوبوس هنوز مشخص نشده و بلافاصله مشخص نیست که چه کسی این سفر را تنظیم کرده است.

تصادفات جاده‌ای و حمل و نقل ناایمن دلیل اصلی مرگ و میر پناهجویانی است که قصد سفر از مرز مکزیک به آمریکا را دارند و قاچاقچیان اغلب از وسایل نقلیه ناایمن استفاده می‌کنند که همواره در آنها تعداد سرنشینان بیشتر از حد ظرفیت است.

برخورد مرگبار اخیر تنها چند هفته پس از آن رخ می‌دهد که ۱۸ پناهجو در ۳ آگوست، زمانی که اتوبوس حامل مهاجران به دره‌ای در ایالت «نایاریت» در شمال غربی مکزیک سقوط کرد، کشته شدند.

در ماه فوریه، ۱۷ پناهجو از ونزوئلا، کلمبیا و آمریکای مرکزی در یک تصادف اتوبوس بین اوآخاکا و پوئبلا جان خود را از دست دادند.

یکی از مرگبارترین حوادث در سال‌های اخیر در دسامبر ۲۰۲۱ رخ داد، زمانی که یک تریلر حامل ۱۶۰ مهاجر با یک پل عابر پیاده در ایالت جنوبی «چیاپاس» برخورد کرد؛ این برخورد ۵۶ کشته بر جای گذاشت که اکثر آنها شهروندان گواتمالایی بودند.

تصادف، تنها یکی از خطراتی است که مهاجران و پناهجویان در مسیر به سمت مرز آمریکا و مکزیک، مقصدی مشترک، با آن مواجه هستند؛ بسیاری نیز باید با معابر خطرناک جنگلی، باند‌های جنایتکار و خطر بازداشت طولانی مدت مقابله کنند.

در اواخر جولای گذشته، دولت پاناما گزارش داد که از ماه ژانویه سال جاری میلادی، تعداد بی‌سابقه‌ای از پناهجویان از گذرگاه مرگبار «دارین گپ» عبور کرده‌اند، گستره‌ای از جنگل که آمریکای مرکزی و جنوبی را به هم متصل می‌کند.

در این بازه زمانی حدود ۲۵۰ هزار پناهجو از دارین گپ عبور کردند که بسیاری از آن‌ها کودک بودند.

انتهای پیام/


برچسب ها: پناهجویان مکزیک

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *