الگوی نقض حقوق پناهجویان و عدم پاسخگویی آمریکا

13:37 - 28 مرداد 1402
کد خبر: ۴۷۲۹۸۷۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
الگوی نقض حقوق پناهجویان و عدم پاسخگویی آمریکا
نقض حقوق پناهجویان و عدم پاسخگویی، الگوی دائمی در مرزهای آمریکا و مکزیک است.

خبرگزاری میزان – مقام‎های اداره مهاجرت مکزیک، می‎گویند که به تازگی جسدهای ۲ مهاجر دیگر را در صحرای نزدیک به ایالت تگزاس پیدا کرده‌اند.

نیرو‌های گارد مرزی مکزیک علاوه بر این  ۲ نفر، به دنبال جسدهای ۲ مهاجر دیگر هستند که در مرز‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

همه این مهاجران که جان باخته‌اند، شهروند مکزیک بودند و این مرگ و میر در ایالت مرزی کم جمعیت شمالی «کوآهویلا»، در نزدیکی تگزاس رخ داده است.

موسسه ملی مهاجرت آمریکا نیز اعلام کرده که گزارشی از گمرک و حفاظت مرزی این کشور درباره اینکه ۱۲ مهاجر در مرز بازداشت شده‎اند، دریافت کرده است.

مهاجران بازداشت شده، می‎گویند که در یک گروه ۱۶ نفره بودند که از سوی قاچاقچیان مهاجر در بیابان رها شدند؛ این ۱۲ نفر گزارش دادند که ۴ نفر از همراهان آن‌ها جان خود را از دست دادند اگرچه علت مرگ آن‌ها هنوز مشخص نیست.

مقام‎های مرزی مکزیک جست‎وجوی هوایی و زمینی را برای یافتن این مهاجران آغاز کرده و گفته‎اند که  ۲ نفر دیگر «مفقود» هستند.

از آنجایی که حمل آب کافی برای عبور از بیابان عملا غیرممکن است، مرگ و میر مهاجران به دلیل کم‌آبی و گرمازدگی کم نیست. با این حال، همانطور که از سوی مقام‎های مهاجرت توصیف شده است، منطقه‌ای که اجساد در آن پیدا شده‎اند کمتر مسافرتی است و خارج از مسیر‌های اصلی قاچاق قرار دارد.

نقض حقوق بشر در مرز‌های آمریکا

گزارش اخیر از سوی  ۲ سازمان غیردولتی متمرکز در آمریکای لاتین، می‌گوید که پلیس مرزی آمریکا به طور مداوم در برخورد با مهاجران در مرز با مکزیک بدون هیچگونه پاسخگویی به نقض حقوق بشر می‌پردازد.

این گزارش که از دفتر واشنگتن در آمریکای لاتین(WOLA) و ابتکار مرزی کینو(KBI) تهیه شده، به مرگ در بازداشت در میان شرایط نامشخص و همچنین زبان توهین‌آمیز، محرومیت از غذا و جدایی خانواده‌ها از سوی ماموران مرزی اشاره می‌کند.

گزارش مذکور می‎گوید: گمرک و حفاظت از مرز‌ها(CBP)، بزرگترین آژانس مجری قانون غیرنظامی دولت فدرال آمریکا، مشکل دائمی نقض حقوق بشر بدون پاسخگویی دارد.

از سال ۲۰۲۰، WOLA و KBI تعداد ۱۳ مورد مرگ را ثبت کرده‌اند که در آن عوامل گشت مرزی «در شرایطی که مشخص نیست با تهدیدی قریب‌الوقوع مواجه شده‌اند» یا «نتوانستند از مرگ یک فرد در بازداشت جلوگیری کنند» استفاده کرده‌اند.

به گزارش «ای‌بی‌سی»، «آدام ایساکسون»، یکی از نویسندگان گزارش، گفت: ما یک الگوی تکان‌دهنده، از جمله موارد سوء‌استفاده از نیروی مرگبار، ارعاب، آزار جنسی، و جعل اسناد را ثبت کرده‌ایم.

فقدان پاسخگویی آنقدر گسترده است که به ایجاد فرهنگی کمک می‌کند که نقض حقوق بشر را ممکن می‌کند؛ سوء استفاده‌ها ادامه می‌یابد، زیرا معافیت از مجازات بسیار محتمل است، بسیاری از سوء استفاده‌ها زمانی رخ می‌دهد که مهاجران در بازداشت، پس از تسلیم کردن خود به مقامات یا تحت رهگیری هستند.

مهاجرانی که بدون مدارک لازم وارد آمریکا می‌شوند، قرار است تا ۷۲ ساعت در مراکز CBP نگهداری شوند، اما در عمل، به گفته سازمان‌های غیردولتی، برخی از آن‌ها به مدت یک هفته یا بیشتر در شرایطی کاملا نامناسب و غیربهداشتی نگهداری می‌شوند.

بر اساس داده‌های وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا، در طول سال مالی ۲۰۲۲، ۱۴۵ کودک مهاجر از والدین خود جدا شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *