صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

زمینه آزادی ۶۸ زندانی در بازدید رئیس کل دادگستری استان فارس از زندان داراب فراهم شد

۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹:۰۷
کد خبر: ۴۷۲۸۴۵۷
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رییس کل دادگستری استان فارس جمعه شب ضمن ملاقات با زندانیان زندان داراب، زمینه آزادی ۶۸ زندانی را فراهم کرد.

خبرگزاری میزان_ رییس کل دادگستری استان فارس جمعه شب ضمن حضور در زندان داراب با زندانیان ملاقات کرد و به بررسی مشکلات حقوقی و قضایی آنان پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی در این دیدار ضمن ملاقات چهره به چهره با زندانیان و بررسی امکانات بازپروری و باز اجتماعی زندانیان مشکلات حقوقی و آخرین وضعیت پرونده‌های قضایی آنان را مورد بررسی قرار داد.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه توجه به وضعیت زندانیان باید از جمله ا‌ولویت‌های روزانه قضات باشد گفت: توجه به امکانات زندان‌ها نیز نقش بسزایی در باز پروری مددجویان و بازگشت آنان به جامعه دارد.

وی گفت: در این خصوص لازم است از دیدگاه‌های تخصصی و همچنین امکانات نهاد‌های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی در هر شهرستان استفاده شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس با تأکید بر اینکه سازمان‌های مردم نهاد و خیرّین می‌توانند به باز اجتماعی شدن زندانیان و بازگشت آنان به زندان جلوگیری نمایند گفت: با مدیریت مناسب می‌توان از تکرار چرخه جرم جلوگیری کرد.
 
وی با بیان اینکه جایگزین‌های حبس باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد گفت: ظرفیت‌های موجود در قانون و همچنین دستور العمل کاهش جمعیت کیفری در راستای بهره زندانیان از تسهیلات قانونی مورد توجه مدیران دادگستری فارس قرار دارد و هر ماه خروجی این اقدامات در همه حوزه‌های قضایی استان بررسی می‌شود.

در پایان این دیدار و پس از بررسی آخرین وضعیت پرونده‌های قضایی مددجویان مقدمات و موجبات آزادی ۲۵ نفر زندانی محکوم کیفری در راستای نهاد‌های آزادی مشروط، تعلیق تعقیب و نیز مراقبت الکترونیکی و تعداد ۴۰ مرخصی و همچنین آزادی ۳ محکوم مالی فراهم گردید.

 

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری فارس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *