رئیس کل دادگستری فارس: کارگروهی برای پیگیری مسائل مرتبط با دفاتر خدمات الکترونیک قضایی راهاندازی شده است
با هدف ارتقای کیفیت ارائه خدمات در دفاتر خدمات قضایی و ایجاد رویههای واحد در خدمت رسانی قضایی دفاتر الکترونیک نشست فصلی رئیس کل دادگستری استان فارس با مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان فارس برگزار شد.
حجتالاسلام والمسلمین سید صدراله رجایی نسب با تأکید بر ضرورت اصلاح ایرادات و بهبود کیفیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به مراجعان، اعلام کرد که پس از هشت سال از آغاز فعالیت این دفاتر، زمان آن رسیده که کیفیت و نحوه ارائه خدمات در این دفاتر به بالاترین سطح و کارآمدی برسد و برای دستیابی به این هدف باید مشکلات و نواقص به صورت جدی بررسی و رفع شود.
وی با اشاره به تجربه هشت ارائه خدمات قضایی در قالب دفاتر الکترونیک گفت: در سالهای نخستین فعالیت دفاتر، توقعات و ایراداتی مطرح بود، اما اکنون انتظار میرود مشکلات به طور موثر رفع شود تا تاثیری واقعی در بهبود ارائه خدمات قضایی ملموس شود.
رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه، بر اهمیت رعایت اخلاق حرفهای و رفتار مناسب کارکنان دفاتر خدمات قضایی تأکید کرد و افزود: برخورد مناسب و رعایت حُسن اخلاق از سوی ارائه کنندگان خدمت قضایی در دفاتر تأثیر ویژهای در کیفیت و تسهیل امور و دستیابی به اهداف تکریم ارباب رجوع دارد.
حجتالاسلام والمسلمین رجایی نسب با اشاره به ضرورت حل مشکلات ارباب رجوع در سریعترین زمان ممکن اظهار داشت: «تمام تلاش ما باید متمرکز بر رفع مشکلات مردم در ثبت پروندهها و سایر اقدامات در دفاتر خدمات قضایی باشد و هیچ مشکلی نباید باعث ایجاد مانع یا تأخیر در خدمت رسانی شود و رضایت مردم باید همواره اولویت اصلی قرار گیرد.
وی همچنین از تشکیل کارگروهی ویژه به منظور پیگیری مسائل، سوالات و ابهامات مرتبط با دفاتر خدمات الکترونیک قضایی خبر داد و افزود: این کارگروه با هدف ایجاد رویههای واحد و هماهنگ در همه دفاتر تشکیل میشود تا بتوانیم فرآیندها را استاندارد سازی و عملکردها را بهبود بخشیم.
حجتالاسلام والمسلمین رجایی نسب در این نشست که با حضور دادستان مرکز استان، معاونین دادگستری استان برگزار شد اظهار امیدواری کرد با اجرای مصوبات این نشست شاهد رفع مشکلات و بهبود عملکرد دفاترخدمات الکترنیک قضایی باشیم.
رئیس کل دادگستری استان فارس در پایان با تأکید بر اهمیت رفتار حرفهای گفت: رفتار شایسته و احترام به ارباب رجوع، اصلیترین سرمایه دستگاه قضایی است گفت: توجهی به این موضوع، اعتماد عمومی را تقویت میکند؛ بنابراین همه باید متعهد به رعایت اخلاق حرفهای و کاری باشند و به صورت مستمر برای بهبود خدمات تلاش کنیم.
گفتنی است در این نشست مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به ارائه پیشنهادات و دیدگاههای خود در راستای سرعت بخشی ارائه خدمات قضایی و همچنین کاهش مشکلات پرداختند.
انتهای پیام/

