صفحه نخست

هفته قوه قضاییه

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

صفحات داخلی

سقوط بالگرد ارتش استرالیا در حین رزمایش و ناپدید شدن خدمه آن

۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳:۰۲
کد خبر: ۴۷۲۶۰۸۷
یک بالگرد ارتش استرالیا در حین برگزاری رزمایش نظامی مشترک این کشور و آمریکا سقوط کرده و چهار خدمه آن ناپدید شده‌اند.

خبرگزاری میزان - چهار خدمه یک بالگرد MRH۹۰ ارتش استرالیا که اغلب «تایپان» نامیده می‌شود، پس از سقوط ناپدید شدند.

«ریچارد مارلز»، وزیر دفاع استرالیا گفت که این بالگرد در حال شرکت در یک رزمایش نظامی بود که این حادثه رخ داد. وزارت دفاع تایید کرد که بالگرد در نزدیکی جزیره «لیندمن» در جنوب جزیره «همیلتون» در سواحل غربی استرالیا در آب سقوط کرده است. 

این رزمایش بخشی از رزمایشی بود که شامل بیش از ۳۰ هزار نیروی نظامی بوده و بزرگترین مانور نظامی مشترک بین استرالیا و آمریکا است.

وزارت دفاع استرالیا گفت در حال حاضر هواپیما‌های نظامی و غیرنظامی و شناور‌های آبی در حال انجام عملیات جستجو و نجات در محل حادثه هستند.

این حادثه زمانی رخ داد که استرالیا میزبان «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا و «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا بود. سفر وزرای آمریکا به عنوان بخشی از رایزنی‌های سالانه وزیران استرالیا و آمریکا (AUMIN ۲۰۲۳) با «مارلز» و «پنی ونگ»، وزیر خارجه استرالیا بود.

بالگرد‌های نظامی «تایپان» همواره برای ارتش استرالیا با مشکلاتی همراه بوده است. در ماه مارس، ۱۰ پرسنل نظامی در سواحل «نیو ساوت ولز» پس از سقوط یک بالگرد تایپان در آب در طول تمرینات نظامی نجات یافتند، حادثه‌ای که باعث شد تا تمام عملیات‌های بالگرد‌های تایپان برای مدت کوتاهی متوقف شوند.

در سال ۲۰۱۹، پس از کشف نقص در موتور عقب یک بالگرد تایپان، کل عملیات‌های بالگرد‌های تایپان ارتش استرالیا برای مدتی متوقف شدند.

در سال ۲۰۲۱، «پیتر داتون»، وزیر دفاع وقت استرالیا، اعلام کرد که ناوگان بالگرد‌های تایپان یک دهه زودتر از آنچه قبلا اعلام شده بود، کنار گذاشته می‌شود و با ۴۰ بالگرد «بلک هاوک» و «سیهاوک» که از آمریکا به قیمت ۲.۱ میلیارد دلار خریداری شده بود، جایگزین می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *