صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری بوشهر: صیانت از حقوق بیت المال از اولویت‌های مهم دستگاه قضایی استان است

۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳:۲۶
کد خبر: ۴۷۱۶۸۵۸
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: صیانت از حقوق بیت المال از اولویت‌های مهم دستگاه قضایی استان است، اما دستگاه‌های متولی نیز باید به وظایف خود در این موارد عمل کنند.

خبرگزاری میزان – مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر در نشست با رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش تعامل مثبت بین مجموعه‌های قضایی با نمایندگان مردم در مجلس، اظهارکرد: در راستای عمل به خواسته‌ها و مطالبات به حق مردم استان بوشهر مسئولان می‌توانند با تعامل، همدلی و هم افزایی بیشتر در پیشبرد رفع بهتر مشکلات موجود دراستان گام بردارند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تکریم ارباب رجوع و خدمت رسانی به مردم را سرلوحه امور دستگاه قضایی استان دانست و گفت: در راستای رضایتمندی هر چه بیشتر مردم به دستگاه قضایی در همه زمینه‌های حقوقی و قضایی تلاش می‌شود تا مردم بتوانند به راحتی و بهترین نحو از خدمات قضایی استفاده کنند.

وی به تسهیل دسترسی مردم به عدالت در دوره تحول اشاره کرد و گفت: مردم می‌توانند به تمامی حوزه‌های قضایی استان بوشهر جهت اراده خدمات قضایی مراجعه کنند و البته در صدد هستیم تا در بخش‌هایی که امکان راه اندازی حوزه قضایی وجود دارد با همکاری مسئولان این امر محقق شود.

مهرانگیز به موضوع مطرح شده در خصوص امکان راه اندازی دادگاه عمومی در بخش تنگ ارم دشتستان، گفت: دادگستری استان بوشهر این آمادگی تحقق این امر را دارد البته نیازمند همکاری مسئولان بخش، شهرستان و استان با ایجاد امکانات اولیه در حد دادگاه عمومی بخش برای راه اندازی دادگاه هستیم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر همچنین حفظ حقوق عامه و حقوق بیت المال را از مطالبات مردم استان دانست و گفت: صیانت از حقوق بیت المال از اولویت‌های مهم دستگاه قضایی استان است، اما دستگاه‌های متولی نیز باید به وظایف خود در این موارد عمل کنند و در خصوص رعایت حفظ حقوق عامه نیز به تمایم روسا و دادستان‌های حوزه‌هایی قضایی تاکید شده که نسبت به ورود به این امور، اهتمام ویژه داشته باشند.

در ادامه این نشست رئیس کل دادگستری استان بوشهر و نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی به طرح و بیان مسائل و موضوعات خود پرداخته و بر ضرورت هماهنگی و هم افزایی بیشتر با ارائه راهکار‌های مناسب در خصوص رفع مسائل و مشکلات تاکید کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری نشست

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *