صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

گروسی: پاسخ ایران درباره مکان مریوان معقول است/ غنی سازی اورانیوم ممنوع نیست

۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹:۴۹
کد خبر: ۴۷۱۶۲۳۱
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در کنفرانس خبری در حاشیه نشست شورای حکام شرکت کرد و به پرسش‌ها درباره فعالیت هسته‌ای ایران پاسخ داد.

خبرگزاری میزان - رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در کنفرانس خبری در حاشیه نشست امروز شورای حکام آژانس شرکت کرده و گفت که پاسخی که ایران در مورد مکان مریوان ارائه کرد، معقول است.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد رابطه ایران و آژانس گفت: ما موضع خود را در قبال فعالیت هسته‌ای ایران تغییر ندادیم، اما پاسخ‌های معقولی را از سمت ایران دریافت کردیم که آن‌ها را راستی آزمایی خواهیم کرد؛ ما استاندارد‌های خود در مورد فعالیت هسته‌ای ایران را کاهش ندادیم و ارزیابی‌های خود را با دلایل سیاسی مغرضانه نکردیم.

وی در مورد راه اندازی مجدد دوربین‌های نظارتی آژانس در تاسیسات هسته‌ای ایران اظهار کرد: ما به طرف ایرانی درباره ضرورت فعال سازی مجدد دوربین‌ها و دستگاه‌های نظارت الکترونیکی در تاسیسات هسته‌ای تاکید کردیم.

گروسی با اشاره به این که بازرسان آژانس در این مرکز آزمایش‌های خاصی انجام دادند، اظهار کرد: پاسخ معقولانه‌ای در این رابطه از سوی ایران دریافت کردیم؛ همین امر دلیل اینست که ما نمی‌توانیم مطالب و توضیحات آن‌ها درباره آن چه رخ داده، را نادیده بگیریم.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با طرح این ادعا که آژانس ابزاری برای تایید این توضیحات ندارد، گفت: با وجود این نمی‌توانیم پاسخ ایران را نادیده بگیریم؛ ما به بازرسی‌ها و بررسی‌ها از این مکان ادامه می‌دهیم.

وی در مورد واکنش بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به گزارش اخیر آژانس درباره ایران اظهار کرد: ما به چنین اظهارنظر‌هایی عادت کرده و آن را به عنوان بخشی از کارمان می‌پذیریم؛ ما بر اساس رویکرد فنی و بی طرفانه، آن چه را هست، گزارش می‌کنیم؛ درک دیگران از مسائل به ما ارتباطی ندارد و درباره دیدگاه دیگران نظری نمی‌دهیم.

در حال تکمیل ...


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *