صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

سامانه ارائه کد رهگیری به مستاجران رونمایی شد

۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷:۴۲
کد خبر: ۴۷۱۴۳۵۶
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
معاون وزیر راه وشهرسازی از آغاز به کار رسمی سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور از امروز خبر داد و گفت: در این سامانه مالکان و مستاجران به‌صورت رایگان می‌توانند قرارداد اجاره خود را تهیه کنند.

خبرگزاری میزان _ هادی عباسی، معاون مسکن و ساختمان وزرات راه و شهرسازی، در نشست خبری رونمایی از سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور(ارائه کد رهگیری رایگان به مستاجران) گفت: در روابط اجتماعی و اقتصادی قراردارد‌ها نقش تعیین کننده‌ای دارد. همه معادلات انسان‌ها به گونه‌ای قرارداد اجتماعی است. قرارداد‌های اجتماعی و اقتصادی از اهمیت زیادی برخوردارند و کشور‌هایی پیشرفته خواهند کرد که قرارداد‌های پیشرفته‌ای را نیز صادر کنند.  

وی تاکید کرد: دنیا به سمت قرارداد‌های هوشمند می‌رود و ما هم تلاش کرده‌ایم که به این سو حرکت کنیم.  

به گفته عباسی سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور اولین سامانه هوشمند قرارداد در ایران است که در فاز اول ثبت قرارداد اجاره به صورت یک به یک در حال انجام است.

وی تاکید کرد: این سامانه توسط یک شرکت دانش‌بنیان به سفارش وزارت راه و شهرسازی آماده‌سازی شده است. در این سامانه یک در مقابل یک قرارداد بسته خواهد شد بدین معنا که مالک ۶ دانگ قرارداد را با یک مستاجر قرارداد تنظیم می‌کند.

معازن وزیر راه با اشاره به نحوه دریافت کدرهگیری در این سامانه، اظهار کرد: مردم به واسطه سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند وارد سامانه خواهند شد. در ابتدا مالک اطلاعات خود را تکمیل می‌کند و بعد از می‌بایست مستاجر اطلاعات خود را تکمیل کند.  

وی تاکید کرد: برای هر‌کدام از طرفین نیازمند به یک شاهد است. کدرهگیری رسمی با لوگوی ۲ بعدی صادر می‌شود و در تمام صفحات تاریخ و شواهد ثبت می‌شود و قابل استعلام‌گیری است.

عباسی افزود: از ابتدای اردیبهشت اجرای آزمایشی این طرح آغاز شده است و در ۱۰ روز گذشته یک‌هزار و ۳۶۰ قرارداد به ثبت رسیده است.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی تاکید کرد: استفاده از این سامانه اختیاری است و مردم می‌توانند همچنین مانند گذشته به مشاورین املاک برای دریافت کدرهگیری مراجعه کنند.  

وی همچنین گفت: مردم برای وضع مالیات در این طرح نگران نباشند چرا که مالکانی که در این سامانه ثبت‌نام خواهند کرد مشمول مالیات خانه‌های خالی نخواهند شد.

این خبر در حال تکمیل است ...


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *