بنیاد مسکن در حال ساخت ۱۳۱ هزار واحد نهضت ملی در شهر‌ها است

15:07 - 02 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۴۱۸۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
بنیاد مسکن در حال ساخت ۱۳۱ هزار واحد نهضت ملی در شهر‌ها است
حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعداد واحد‌های نهضت ملی را که در شهر‌های تحت مسئولیت بنیاد در حال ساخت است ۱۳۱ هزار واحد عنوان کرد و گفت: در سال جاری و تا سوم خرداد حدود ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تکمیل شده به بهره‌برداری می‌رسد.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا سهرابی معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن تحت مسئولیت آن بنیاد را که عموما در شهر‌های کوچک برنامه‌ریزی شده تشریح کرد و گفت: هم‌اینک عملیات اجرایی ۱۳۱ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های تحت مسئولیت بنیاد آغاز شده است.

معاون بنیاد مسکن توضیح داد: از تعداد واحد‌های آغاز شده که ۱۳۱ هزار واحد مسکونی است ۶۱ هزار واحد زمین به شکل خودمالکی و به شکل یک طبقه حیاط‌دار، تک واحد و چندواحدی به مردم واگذار شده و ساخت آن‌ها نیز توسط مردم با نظارت بنیاد مسکن آغاز شده است.

سهرابی در خصوص معرفی زمین به بنیاد مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، عنوان کرد: اراضی معرفی شده به بنیاد مسکن برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی است که حدود ۱۶۱ هزار واحد آن قابلیت ساخت و یا متقاضی دارد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۴۰ هزار متقاضی واریز وجه کرده اند که ۱۳۱ هزار متقاضی به پروژه‌های در حال ساخت معرفی شده و کار ساخت واحد‌های آن‌ها در حال انجام است.

سهرابی در خصوص برنامه بنیاد مسکن برای بهره‌برداری از واحد‌های تکمیل شده تا سوم خرداد، اعلام کرد: تا ۳ خرداد ۲ هزار و ۵۰۰ واحد شهری نهضت ملی مسکن به بهره‌برداری می‌رسد و در برنامه است تا عمده واحد‌هایی که مراحل پایانی ساخت را طی می‌کنند در هفته دولت تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *