صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

ملاقات مردمی رئیس کل محاکم تهران در امام زاده قاضی صابر ده ونک برگزار شد

۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲:۲۶
کد خبر: ۴۷۰۸۳۱۷
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
ملاقات مردمی یحیی جعفری رئیس کل محاکم تهران در امام زاده قاضی صابر (ده ونک) برگزار شد.

خبرگزاری میزان- یحیی جعفری به همراه معاونین قضایی_ستادی محاکم در امور کیفری و حقوقی و برخی سرپرستان مجتمع‌های قضایی تهران (شهید قدوسی و شهید مدنی) در برنامه از پیش اعلام شده با هدف پاسخگویی به مشکلات حقوقی و قضایی نمازگزاران در ماه مبارک رمضان در بقعه متبرکه امام زاده قاضی الصابر (ع) واقع در محله ده ونک حضور یافتند.

مسئولان قضایی محاکم تهران، نماز ظهر و عصر را در بین نمازگزاران این امام زاده به جا آوردند.

جعفری رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در بین دو نماز در جمع اهالی این منطقه ضمن آرزوی غفران الهی در ایام باقیمانده از ماه مبارک رمضان بیان داشت: امروزه مسئولین دستگاه قضایی خود به استقبال مردم شریف می‌رود و با حضور در میان آنان پیگیر مشکلات قضایی هستند.

وی با اشاره به منشأ برخی اختلافات و پرونده‌های قضایی خواستار دقت افراد در مراودات مالی، اجتماعی و تنظیم قرارداد‌ها شدند و در این زمینه با استناد به آیه قرآن کریم به امر الهی در مکتوب کردن هرگونه مراودات مالی و شاهد گرفتن در آن اشاره کرد و خواستار دوری از احساسات و حیای غیر معقول در مراودات شد.

رئیس کل محاکم تهران همچنین در خصوص اختلافات خانوادگی گفت: از علل مهم این اختلافات عدم دقت در ازدواج و عدم شناخت کافی طرفین نسبت به یکدیگر میباشد.

وی در آخر به ضرورت اقدام حقوقی صحیح مراجعین به دستگاه تاکید کرد و خواستار مشاوره مناسب جهت پیشگیری از ایرادت شکلی توسط دادگاه و در نتیجه تاخیر در احقاق حق شدند.

جعفری در ادامه به همراه مسئولان قضایی محاکم تهران ضمن دیدار و گفت‌وگوی چهره به چهره با نمازگزاران و مراجعین مردمی از نزدیک در جریان مشکلات، سوالات و مطالبات قضایی آن‌ها قرار گرفتند و دستورات و ارشادات لازم را صادر کردند.

ابوالفضل نیکوکار سرپرست مجتمع قضایی شهید قدوسی، علیرضا کثیرلو سرپرست مجتمع قضایی شهید مدنی و الواری سرپرست ناحیه ۳ دادسرای تهران به همراه مدیران دفاتر کل و برخی از فرماندهان انتظامی و مسئولین شهری در این ملاقات مردمی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران را همراهی می‌کردند.

در این دیدار رئیس هیئت امنای آستان مقدس امام زاده قاضی صابر نیز ضمن استقبال از حضور مسئولین قضایی خواستار تداوم آن شدند و به بیان برخی از مشکلات حقوقی محل و آستان پرداختند.

در ماه مبارک رمضان، رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، معاونین قضایی ستادی و سرپرستان مجتمع‌های قضایی ۲۴ گانه تهران در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه، سیاست‌های تحولی محاکم تهران و طبق برنامه ریزی انجام شده با حضور در میز خدمت نماز جمعه و مساجد حوزه‌های قضایی مربوطه بعد از اقامه نماز جماعت (ظهر و عصر _ مغرب و عشاء) با برگزاری برنامه‌های ملاقات مردمی با استماع اظهارات نمازگزاران، به مشکلات حقوقی و قضایی آنان رسیدگی و ارشادات و دستورات لازم را ارائه کردند. 

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *