رئیس کل محاکم تهران از واحد کشیک دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران بازدید کرد

8:44 - 15 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۰۸۷۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل محاکم تهران از واحد کشیک دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران بازدید کرد
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران به همراه مدیران ستادی از واحد کشیک محاکم تهران بازدید کردند.

خبرگزاری میزان - در راستای بازدید‌های مستمر و میدانی و با هدف تقویت و بررسی وضعیت واحد کشیک دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، یحیی جعفری رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران به همراه مدیران ستادی از واحد کشیک محاکم تهران بازدید کردند.

در این بازدید پس از بررسی مشکلات موجود و کمبود‌ها مقرر شد اقدامات موثر از حیث تجهیز امکانات و تقویت سیستم دسترسی قاضی کشیک به پرونده‌های مرتبط و تقویت تدارکات و رفع مشکل تردد پرسنل در زمان کشیک، ضمن ارتباط با دادگستری استان، به عمل آید.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی وانقلاب تهران بیان کرد:  در این بازدید وضعیت دادرسی الکترونیک شعب کیفری با زندان‌ها نیز بررسی  و مقرر شد جهت تامین سیستم به تعداد لازم و نصب آن در شعب اقدام شود و بلحاظ وجود اختلال در ارتباط ویدئو کنفرانسی با زندان ها، آسیب شناسی و رفع مشکل شود.

رئیس کل محاکم تهران از جمله اهداف دادرسی الکترونیکی، به سرعت در رسیدگی، کاهش هزینه‌های اعزام و بدرقه زندانی، پیشگیری از مسائل امنیتی ناشی از اعزام و تعیین تکلیف فوری در پرونده‌های زندانی دار اشاره کرد و گفت: امید است با توسعه این امر مهم، دادرسی الکترونیکی در سایر پرونده‌های بدون زندانی و حتی دعاوی حقوقی و خانواده نیز مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *