صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

صفحات داخلی

برگزاری اولین کارگاه آموزشی آشنایی با زبان اشاره ویژه نیرو‌های پلیس

۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰:۰۱
کد خبر: ۴۶۳۹۳۷
معاون تربیت و آموزش نیروی انتظامی از برگزاری اولین کارگاه آموزشی آشنایی با زبان اشاره ویژه نیرو‌های پلیس خبر داد و گفت: این کارگاه، به صورت آزمایشی در مجتمع آموزشی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار می‌شود.

به گزارش گروه جامعه سردار امیر حسین یاوری اظهار داشت: حدود ۴۵۰ هزار ناشنوا و کم شنوا در کشور ما زندگی می‌کنند که با مشکلات عدیده‌ای از جمله برقراری ارتباط مواجه هستند.

وی افزود: ارتباطات ناشنوایان بر مبنای یک سری برداشت ها، تصاویر و زبان مخصوص به خودشان شکل می‌گیرد که اغلب آحاد جامعه شنوا به خصوص پلیس، از آن اطلاع چندانی ندارند.

معاون تربیت و آموزش ناجا ادامه داد: ضرورت کمک به رفع نیاز‌های این افراد در زمان مراجعه به پلیس، آگاهی دادن به آنان در زمان مواجهه با خطراتی که تهدیدشان می‌کند، کسب اخبار و اطلاعات و ...، این معاونت را بر آن داشته که در حوزه سیاست گذاری آموزشی، این قشر از جامعه را هدف برنامه موثر خود قرار دهد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در همین راستا اولین کارگاه آموزشی تربیت مترجم زبان اشاره (تعامل و مصاحبه با ناشنوایان و کم شنوایان) در ناجا و به صورت آزمایشی در مجتمع آموزشی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار می‌شود

سردار یاوری با اشاره به اینکه در این کارگاه آموزشی نمایندگان پلیس‌های راهور، پیشگیری، فرودگاه، مترو و راه آهن حضور دارند، گفت: این دوره به تدریج برای همه نیرو‌های پلیس در سراسر کشور اجرایی می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *