صفحه نخست

چندرسانه

اینفوگرافیک

عکس

رئیس قوه قضاییه

حقوق و قضا

حقوق بشر

حوادث- انتظامی و آسیب های اجتماعی

جامعه

سیاست

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین الملل- جهان

فضای مجازی

مجله حقوقی

قضایی

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

صفحات داخلی

جزییات انهدام باند کلاهبرداری کارت به کارت در قزوین

۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲:۰۱
کد خبر: ۴۵۷۰۶۶
فرمانده انتظامی استان قزوین از انهدام یک باند ۹ نفره کلاهبرداری کارت به کارت توسط پلیس قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه سردار مهدی محمودی، اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره کلاهبرداری کارت به کارت از یک شهروند قزوینی به مبلغ ۱۱۰ میلیون ریال موضوع شناسایی و دستگیری به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در بررسی و تحقیقات اولیه مشخص شد فردی با شماره رایتل با شاکی تماس و با شگرد همیشگی اینکه شماره تلفن همراه شما طی قرعه کشی از طریق شرکت همراه اول از طریق رادیو جوان برنده شده اید وی را به عنوان برنده اعلام و فرد را به پای دستگاه ATM کشانده و با راهنمایی فرد و انجام عملیات بانکی برای واریز هزینه سفر به جای انتقال مبلغ هزینه سفر از حساب شهروند با شگرد خاصی برداشت و به حساب مورد نظرشان واریز می‌کردند.

سردار محمودی بیان کرد: پس از انجام تحقیقات فنی پلیسی توسط ماموران پلیس آگاهی یکی از متهمان در استان البرز شناسایی و حین خرید خودرو در نمایشگاهی از پول حاصل از کلاهبرداری دستگیر شد.

وی خاطر نشان کرد: با دستگیری فرد کلاهبرار، در بازجویی فنی ماموران ۵ نفر همدست خود را معرفی که با هماهنگی و نیابت قضائی اکیپی از کارآگاهان زبده به استان البرز اعزام و ۵ نفر از متهمان نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه متهمان پس از تفهیم اتهام توسط دادسرای استان البرز و صدور قرار مناسب تحویل پلیس آگاهی قزوین شدند افزود: متهمان در بازجویی فنی و پلیسی ۲ نفر سرکرده باند را معرفی که آنان نیز طی عملیاتی دیگر در استان البرز دستگیر شدند.

سردار محمودی تصریح کرد: ۲ نفر سرکرده باند در بازجویی فنی کارآگاهان در ابتدا منکر هر گونه عمل مجرمانه گردیدند ولی با ارائه دلایل فراوان و مکفی و مستندات استخراج شده و همچنین در پی کشف تعداد زیادی کارت عابر بانک و اخذ پرینت بانکی آن‌ها زبان به اعتراف گشودند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه افزود: در تحقیقات بعدی زنی را که در این باند اقدام به پولشویی می‌کرد در استان البرز شناسایی و با هماهنگی قضائی حین خروج از مخفیگاه دستگیر و به بزه انتسابی اعتراف کرد.

وی خاطر نشان کرد: در تحقیقات فنی عوامل آگاهی متهمان به ۲۴۰ فقره کلاهبرداری در سراسر کشور بالغ بر ۷ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال در این خصوص اعتراف کردند.

سردار محمودی در پایان با اشاره به اینکه تحقیقات پلیس در این خصوص ادامه دارد گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضائی با صدور قرار مناسب قانونی مناسب روانه زندان شدند.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *